Hej

onsdag 27 maj 2015

Vecka 33

Jag är inne i vecka 33 nu och det börjar kännas kan jag väl säga. Jag sover dåligt på nätterna och vaknar ofta upp ganska stel i kroppen. Till min stora förvåning och glädje så verkar mitt bäcken vara snällare mot mig den här gången. Vid den här tiden sist gång så satt jag mest still och hade hemskt ont. Den här gången är jag mycket mer rörlig och orkar mer. Fast vissa dagar har jag ont och då går jag på kryckor. Men det är åtminstone inte konstant ont hela tiden, vilket är jätteskönt för mig. Om kvällarna är jag ofta trött i ryggen och blygdbenet värker lite, men det är ändå HELT okej. Riktiga långpromenader är det dock helt slut med, då får jag lida för det dagen efter så det är det inte värt. Vanliga vardagspromenader funkar fortfarande, men jag gör det inte så ofta. Det är inte så mycket njutning för mig just nu att bara gå ut och traska så det gör jag mest om jag har något ärende.

Jag har gått upp nästan 7 kg hittills den här graviditeten och det känns jättebra. Jag gick ju aldrig ner alla mina gravidkilon efter Mio så jag behöver verkligen inte lägga på mig 18 kg igen. Men jag har lite svårt att tro att jag skulle gå upp 11 kilo de kommande veckorna så det är nog ingen fara ;) I så fall måste det vara extremt mycket vatten och då gör det ju inte så mycket. Men med Mio blev jag inte vätskefylld alls och inte hittills heller, vi får väl se hur det blir om värmer slår till ordentligt.

Dagens mage vecka 32+1
Efter ett par lugna veckor i magen är det nu fullt ös mest hela tiden. Det är skönt att det håller igång där inne, det gör mig lugn. Fast ibland är det nästan lite jobbigt, när man ska sova :) Och hjälp vad det trycker och sticker neråt. Det har det visserligen gjort i många veckor nu men den här bebisen borrade ner sig tidigt. Det sa hon på TUL också, att bebisen långt väldigt långt ner. Annars är det inte så mycket nytt. Inga direkta sammandragningar eller så. Men det förväntade jag mig inte heller. Med Mio hade jag inte en enda. Jag hoppas dock att det kommer snart, det hade ju varit trevligt om livmodern började öva sig lite så jag slipper en till igångsättning :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar