Hej

tisdag 5 maj 2015

I eftermiddag

Är det som sagt dags för ultraljudet. Det har varit ett par oroliga dagar. Visserligen har jag väl inte hunnit tänka allt för mycket på det hela men jag har känt mig lite extra förpliktigad att hålla koll på lillans rörelsemönster där inne. På dagarna går ju allt i 110 men på kvällarna/nätterna har jag inte riktigt kunnat komma till ro utan jag har legat och känt efter och funderat. Nu har det inte varit något fel på aktiviteten så det känns ju bra, men ändå, lite mentalt påfrestande bara.

Sedan har jag åkt på någon infektion i halsen också, typiskt. Jag har hostat lite till och från i 2 veckor och det har gjort lite ont i på nätterna när den där hostan slår till. Men fy bubblan för de senaste dagarna, då har det övergått till att göra konstant ont på ena sidan halsen och framför allt när jag sväljer. Det river varje gång jag äter och dricker och om jag hostar så känns det som att halsen ska gå sönder. Det gör jätteont att luta bak huvudet och att vrida på nacken. På nätterna vaknar jag varje gång jag ska svälja för att det gör så ont.

Ringde vårdcentralen idag för det går ju aldrig över och har dessutom liksom börjat stråla ut mot käken och örat på den sidan där det gör ont, men eftersom att jag i övrigt är frisk, ingen feber, så är det inte halsfluss och då gör man inget? Hon sa att jag kunde få komma ner och bli kikad på men att jag bara skulle få gå hem igen utan hjälp så det kändes ju totalt meningslöst. Hon föreslog dricka varmt och vila och det klart jag ska försöka men mitt liv just nu är inte direkt anpassat till att vila, hehe. Nåja, det är väl bara att härda ut ett tag till då.


2 kommentarer:

  1. Hoppas det gick bra på ultraljudet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Nu är bloggen äntligen uppdaterad.

      Radera