Hej

fredag 1 maj 2015

extrakontroll

Det har varit lite tyst här. Lilla familjen råkade ut för förkylning (igen) så jag har känt mig rätt matt. Att det aldrig vill gå över. Vi har varit sjuka sedan slutet på februari så det börjar som sagt kännas otroligt tröttsamt.

Igår hade jag min extrakontroll hos bm. Magen hade ju inte växt nästan något på 4 veckor så jag fick komma in för att mäta och se så att det fortsatt växa nu, vilket det inte hade :( måttet var t.o.m en cm mindre än förra veckan så min kurva ser inte alls ut som dem ska. Den pekar neråt och ligger långt under medel.

Jag fick snabbt en tid för tillväxtultraljud på tisdag så det ska bli skönt att få veta lite mer exakt vad det är som händer där inne. Jag försöker att inte oroa mig för mycket men det klart... man kan inte låta bli att läsa och att tänka det värsta. Tycker det känns obehagligt att mitt mått varit samma och t.o.m minskat under 5 veckor. Det känns ju inte alls bra. Men som sagt. Vi får väl veta mer på tisdag.

3 kommentarer:

  1. Hoppas att allt är bra med bebisen. Kram

    SvaraRadera
  2. Åh håller verkligen tummar och tår att allt är bra där inne i magen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära du :) Nu har jag äntligen uppdaterat också. :)

      Radera