Hej

torsdag 23 april 2015

Hos barnmorskan

Idag var jag hos barnmorskan på ett vanligt besök. Lillan visade upp fina hjärtslag så det var ju skönt att höra. En mindre bra sak var att min livmoder knappt växt något alls sedan vi var där sist för 4 veckor sedan. Jag har aldrig varit med om det förut men det kändes inte roligt att höra. Nu har jag fått ett extra besök i nästa vecka inbokat bara för att se hur det hela utvecklar det sig. Om det fortsätter växa dåligt vet jag inte riktigt vad som händer men jag antar att det blir ett tillväxtultraljud för att kolla så allt är bra?

Man blir ju lite extra nojig helt plötsligt att hon varit lite lugnare i magen. Tänk om hon inte får bra med näring? Usch! Obehaglig tanke.

3 kommentarer:

  1. Ibkand har de sjunkigt lite i bäckenet eller ligger långt ner vilket kan göra att de ser ut som de inte har växt ^^ sen är det inte supertillförlitliga måtte . Fick tul med zack för magen hade växt för mycket men han va -22% på tul sen ;) hoppas magen växt på bra till nästa gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är väl inte jätteorolig om jag ska vara ärlig. Det har säkert en rimlig och ofarlig förklaring. Läste någonstans att 90 % av alla TUL faktiskt visar sig se helt normala ut. Men det är ju ändå bra att ha koll OM nu något inte är som det ska. Knepigt att Zack var såå liten och att det visade sig tvärtom :) Var han liten när han föddes också?

      Radera
    2. Ja han låg innom de normala men på - . 2690 g vägde han så de var inte jätte stort ^^

      Radera