Hej

onsdag 22 april 2015

Sommardag

Lunch på altanen är inte helt dumt.
Idag är det sommarvärme igen. Det brukar ju komma en riktig värmebölja i maj varje år men nu är det lite tidigt, inte mig emot men det känns lite konstigt att gå omkring i sommarkläder redan i april.

Jag och Mio passade på att rena lite i trädgården i förmiddags och sedan avslutade vi med att äta picknicklunch i solen på altanen. Men det blev så vansinnigt varmt på slutet så jag längtade efter att få äta upp och gå in. haha. Mio fick snida om till t-shirt och shorts istället innan hans lilla middagslur för när han vaknar ska vi gå ut igen och då blir det helt klart för varmt med långärmat och långbyxor.

Det var alltså 17 grader i skuggan och helt vindstilla strax innan lunch. Nu är det säkert ännu varmare och på vår baksida lyser solen fram tills den går ner så där är det hur varmt som helst. Jag ska också ta och byta om till något mer sommarklätt sedan. Jag är jättevarm i leggins och kortärmad klänning. Känner lite att jag får en försmak nu på hur sommaren kommer bli. MÅSTE verkligen hitta några luftiga, tunna klänningar tills värmen verkligen slår till annars lär ju den här sommaren bli outhärdlig.


Min lille busunge med myror i brallan.
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar