Hej

måndag 20 april 2015

Sommar idag

Alltså jag smällde nästan av när jag kollade på vår termometer idag  som på eftermiddagen visade på 19,3 grader och då pratar vi alltså inte i solen utan skuggan. Då kan ni ju bara föreställa er hur varmt och gott vi hade det på vår baksida i solen. Helt vindstilla var det också. Jag hade bara t-shirt och Mio körde varken jacka eller mössa utan bara body och byxa. Det var så underbart och vi var ute så länge att jag till och med glömde bort middagen. Vi kom in igen vid 18.15 och då insåg jag att det var läggdags för Mio. Tur att vi hade lite rester att stoppa i magen så att han kunde komma i säng innan kl 19 i alla fall. Men stackaren var nog väldigt hungrig för han slukade både smörgås, grönsaker och en portion kyckling med ris.

Det var så underbart idag på eftermiddagen när vi var ute. Våra kära grannar var också ute och lekte så deras barn kom över till oss och busade lite. Det var så kul att se dem tillsammans. Det ena är 3 år och den andre lika gammal som Mio. De busade med en liten fotboll och jagade varandra i gräset. Småttingarna förstod nog inte riktigt tjusningen i att leka tillsammans än men där emot lekte Mio jättefint med treåringen. Nu kan det ju varit för att denne treåring var väldigt gullig mot honom men han höll henne i handen och de gick och tittade på våra blommor och hon kittlade honom lite på magen så han kiknade av skratt. Sedan var han helt såld och ville bara gå efter henne och visa henne alla vackra saker han kunde hitta som typ mossa och grässtrån :) Mitt lilla mammahjärta svällde till minst tredubbel storlek och jag kände mig så vansinnigt lycklig över att Mio snart ska få ett småsyskon som han kommer kunna busa med till nästa sommar. Fram tills dess får han nöja sig med grannbarnen men det är ju verkligen inte fy skam det heller, vi bor ju till och med i samma hus ;) (parhus).

Jag struntade i att föreviga denna ljuvliga eftermiddag utan lät bara ögat njuta för stunden så därför får jag istället bjuda på en bild som är från förra året vid den här tiden. Det ser ut som att det var varmt och gott då också. Vår lille plutt var bara 4 månader och jag bara känner i hela kroppen hur otroligt mycket roligare den här våren/sommaren kommer bli. Förra året vid den här tiden kunde man ju inte vara ute och leka som nu. Då var det istället långa vagnpromenader som förgyllde våra dagar, inte helt fel det heller såklart :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar