Hej

onsdag 1 april 2015

Om att fixa och dona

Något som jag älskar med att bo i hus och ha sitt eget på är hur lusten att ha det fint kommer så mycket mer naturligt och automatiskt. Inte för att man ville ha det fult och ostädat innan, men jag orkade liksom inte riktigt bry mig på samma sätt. Hade vi en ful tapet eller fula köksskåp lät vi det bara vara för det var helt enkelt inte värt det att kosta på sig att göra om eftersom man inte fick något för det när man flyttade där ifrån. Allt blev lite temporärt på något sätt och det kändes aldrig helt som ens eget.

Men nu, så ljuvligt att få gå och pilla här hemma om dagarna. Jag städar lite varje dag och jag tycker inte ens att det är jobbigt, mest skönt faktiskt att hålla efter och hålla det fint. På sistone tycker jag att vi har fått det så himla fint och härligt här hemma. Våren har fört med sig många fina färger och mysig inspiration. För en gång skull trivs jag VERKLIGEN i mitt eget hem. Det är en fantastisk känsla.

Nu har vi fortfarande mycket kvar som ska göras innan det här huset är "vårt", men alla de där större renoveringarna får vi ju ta lite pö om pö när ekonomin tillåter. Det känns ändå jätteroligt att veta att badrum och kök kommer bli helt i vår smak inom ett par år OCH att det kommer kännas så befriande och värt det att lägga alla de där pengarna på det. Det lönar sig ju ändå i slutändan.

Den senaste tiden har fokus legat lite mer utomhus. Vi har ju ett par rabatter som var/är lite oskötta så vi har tagit tag i det och försökt rensa och fixa. Det är fortfarande mycket jobb kvar men det är roligt att se hur allt växer fram och hur vårt slit ger avkastning.

Igår kväll planterade vi om några blomlådor som händer utanför vårt köksfönster och det blev så glatt och fint. Sedan idag kunde jag inte riktigt hålla mig utan gick och köpte lite mer blommor som jag planterade i krukor på framsidan. Men nu får det allt vara nog här inför påsken. Så får vi ta tag i rabatterna och resten av trädgården sedan lite längre fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar