Hej

tisdag 10 mars 2015

Ny vecka

Ja mina vänner. Nu var det ett par dagar sedan jag skrev något och det har hunnit bli ny vecka, både vanlig vecka och graviditetsvecka. Min helg har varit full med roliga saker på agendan så jag har inte haft tid att sitta vid datorn, knappt sova ens.

I fredags gifte sig Mattias syster. De ville bara ha ett litet bröllop för familjen och så blev det. Det var himla trevligt och roligt med ett bröllop igen. Sist vi var på bröllop var ett år sedan så det kändes som att det var dags igen. De var så fina :) Dessutom fick jag agera lite bröllopsfotograf och det var hur kul som helst. Jag är verkligen bara en amatör och för att vara helt ärlig så har inte mitt fotointresse blossat upp förrän kanske det senaste halvåret. Eller, det började väl kanske när Mio föddes, men då hade jag liksom ingen ork eller tid att ta tag i det. Men sedan i somras så har jag tagit mer och mer kort och nu sedan efter jul har jag varit himla intresserad och läst böcker, bloggar och fotat lite nästan varje dag. Oj, vad mycket jag har lärt mig. Och det är ju så fasligt roligt när man väl lyckas ta fina bilder och man faktiskt vet lite vad man gör. 

Men som sagt, jag är verkligen bara en amatör så det var ju ändå smickrande att de frågade mig om jag ville ta lite kort. Och jag måste säga att det var jätteroligt och det blev flera jättefina bilder så jag var nöjd och framförallt var brudparet himla nöjda. Så efter i fredags blev jag ju inte mindre sugen på att öka på min kunskap om fotografering. Längtar jättemycket till i sommar när jag får en ny liten bebis att fotografera. Mio är ju ett underbart motiv givetvis men han kan ju inte sitta still så det är inte det lättaste att öva på honom :D

Resten av helgen har vi haft familjefester och födelsedagskalas så både jag, Mattias och Mio har varit helt slut. Gårdagen blev nästan en förlängning på helgen när vi var ute på restaurang och åt tillsammans med några vänner. Jättetrevligt och gott. Mio hade det finfint hos sin mormor och morfar ett par timmar och jag och Mattias fick lite välförtjänt tid att bara slappna av och kunna äta i lugn och ro. Men oj så trötta vi är nu. Den här veckan kommer faktiskt inte bli mindre intensiv alls. Vi har saker bokade nästan varje kväll. Men efter den här veckan tror jag att vi ska dra ner lite på tempot faktiskt. Vi behöver få lite tid bara att vara en familj och njuta av vardagen också.

Hur som helst, det där p.g.a allt detta som bloggen legat tyst ett par dagar. Men nu ska jag väl ha lite mer tid att skriva igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar