Hej

tisdag 3 mars 2015

Fullspäckad tisdag

Vilken tisdag. Mio är fortfarande förkyld men ändå på gott humör måste jag säga. Jag märker inte direkt någon positiv förbättring vad gäller snuvan men kanske går det ändå åt rätt håll eftersom han inte är riktigt lika gnällig och känslig längre.

Hur som helst så började vi dagen (precis som vanligt) med lek i Mios rum. Det är alltid det första han gör på morgonen när han fått på sig ny blöja. Då springer han in i sitt rum och börjar pussla. Sedan gick vi ut på en promenad direkt efter frukosten, det var riktigt ruggigt kallt ute men vi hade lite ärenden till affären så vi tog på oss ordentligt och gick ut. Det var skönt att få lite frisk luft trots allt och ungefär lagom till att vi kom hem igen så kikade solen fram men då hade vi inte tid att fortsätta vara ute för det var nästan lunchdags och dessutom var jag lite frusen.

Efter lunchen tog Mio en välbehövlig vila och när han vaknade bakade vi muffins. Jag skulle bara ungefär 50 muffins till en aktivitet på kvällen så det tog sin lilla tid och även om lilleman tröttnade tillslut så var han ändå himla duktig som höll mig sällskap och hjälpte mig lägga ut formar på plåten :) När muffinsarna stod i ugnen så passade vi på att äta lite mellanmål och sedan tänkte jag att Mio skulle få bada (för det ääälskar han) men eftersom att solen lös så himla fint ute så kunde jag inte med att stanna inne så vi tog på oss kläderna igen och hand i hand gick vi till lekplatsen gungade och åkte rutschkana. Tillslut fick jag nästan tvinga hem Mio för han ville aldrig sluta gunga och det började bli dags att laga middag.
Bus i sandlådan

Tursamt nog kom Mattias hem från jobbet i samma sekund som vi kom tillbaka från lekplatsen så då kunde han snabbt glömma bort att han egentligen inte alls ville gå in. Grabbarna lekte lite medan jag lagade middag och sedan åt vi i lugn och ro innan vi begav oss iväg till min kvällsaktivitet.

Jag är ledare för ett gäng tjejer mellan 8-11 år och varje tisdag kväll så gör vi någon rolig aktivitet 1 h. Idag var det dekoration av cupcakes på schemat så det var fullt med pyssel, strössel, marsipanfigurer och grädde lite överallt. Men det var kul.

När vi kom hem var vår lille kille väldigt trött (på tisdagar blir alltid hans sömnrutiner lite annorlunda eftersom att vi inte är hemma just då. Så han tar sig en tupplur vid 18 och sedan somnar han för natten vid 21 istället för 18.30) så han somnade som en stock efter att han fått lite kvällsmat.

Och nu är nog resten av familjen också redo för sängen skulle jag tro. Jag är trött men himla lycklig över sådana här dagar när allt bara flyter på, vädret är fint och man bara kan njuta av sin lilla familj.



2 kommentarer:

  1. Så härliga bilder! <3
    Lite vårigt sådär :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Det har varit helt underbara dagar med massa sol och värme. Njuter!!

      Radera