Hej

måndag 16 februari 2015

Mycket mage nu

Här är nya lilla bebisen på vårt tidiga
ultraljud.
Ja, just nu handlar det mycket om den växande magen. Men det är väl kanske inte så konstigt egentligen. Imorgon är det nämligen dags för RUL. Helt plötsligt var dagen D här och jag är så nervös och orolig så jag går här hemma och vankar av och an precis som om det var förlossningsdags imorgon. Jag vet att jag kommer sova riktigt dåligt inatt men jag ska försöka att inte ligga vaken och älta.

Vi gjorde ju ett ultraljud den här gången i vecka 11, eller 10+3 ungefär om man nu ska vara korrekt. Väldigt tidigt med andra ord. Man kunde ju se bebisen, att den hade armar och ben, hjärtat som slog och att den rörde sig. Men det var väl ungefär så mycket som gick att se i den tidiga veckan. Hade bebisen haft massa vätska i nacken som Lilly hade hade man nog kunnat se det också. Men jag vet inte riktigt faktiskt. Barnmorskan som utförde det ultraljudet var väldigt gullig men sa ändå tydligt att det inte gick att se så mycket för att det var tidigt men att allt såg normalt ut och att det inte fanns några indikationer på vätska eller så just då.

Imorgon får vi ju i vilket fall veta hur allt står till med den lille där inne så det är ju bara att vänta, hur jobbigt det än må kännas. Tacksamt nog har vi tid på morgonen så jag slipper gå och vänta under dagen i alla fall. Är allt bra så hoppas vi ju också få veta kön som jag skrev tidigare. Jag har gjort tre "hemmatester" den här gången för att förutspå könet.

Rödkålstestet - Visade att det blir en flicka
Ringtestet - Visade att det blir en flicka
Bikarbonattestet - Visade att det blir en flicka

Enligt den kinesiska kalendern ska det bli en liten pojke
Enligt "de gamla gummornas visdom" (en massa frågor om hur kroppen ser ut, vad man gillar/ogillar osv) så ska det bli en flicka

Wow, alla tester utom det kinesiska testet säger att det ska bli en flicka. Väldigt förvånande för mig faktiskt, som hela tiden trott på en pojke. Men det ska bli spännande imorgon att se. Någon utav dem har ju rätt ;)

4 kommentarer:

  1. Så mysigt att ni är gravida igen, jag har följt dig en längre tid och är nu gravid med min nummer 2. Hur gick ultraljudet idag? Kram Linnea

    SvaraRadera
    Svar
    1. GRATTIS till din andra graviditet. Vad roligt. Hur gammal är er första? Ultraljudet gick bra tack, har gjort ett inlägg nu :)

      Radera
  2. Tack, vår första är 20mån så han blir 2 år och 1mån när syskonet kommer :) imorgon är det vår tur att gå på RUL! Skräckblandat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till på RUL Idag då. Förstår att det är pirrigt. Kram

      Radera