Hej

söndag 15 februari 2015

Hallå

Så... Vår stora dator är fortfarande sönder. Vi väntar på en ny hårddisk som ska komma imorgon. Eftersom Mattias är programmerare och gör en app just nu måste han i princip ha datorn all ledig tid så jag har inte haft en chans att sitta här. Och att blogga från mobilen orkar jag bara göra väldigt korta inlägg, så det är helt enkelt därför det ekat tomt här. Men som sagt, imorgon borde den nya delen till datorn komma så då har vi åter igen varsin :)

Nu är jag redan i vecka 20 så halvvägs. Jag kan inte förstå att tiden rusar på i en enorm hastighet och känner att den här graviditeten kommer gå FORT. Äntligen har bebisen visat lite livstecken och buffat på mig ett par gånger, men jag måste erkänna att det fortfarande är väldigt sällan och svagt.

Rutinultraljudet har jag inte varit på än men jag har tid nu i veckan som kommer. Väldigt sent tycker jag. Känns nervöst och jag får upp väldigt obehagliga tankar i samband med ultraljud så det är bara en enda stor oro inför det. Känner att allt bebisen bara MÅSTE vara livsduglig för jag har ingen ork att gå igenom ett till avbrytande såhär sent. Nu har jag dessutom börjat längta och se mina två barn framför mig. Jag vill detta SÅ mycket.

Om allt ser bra ut kommer vi ta reda på kön också. Vi gjorde det sist och vi vill göra det igen. Jag var lite inne på att vänta den här gången men Mattias ville absolut och nu vill jag det också. Skulle det inte gå att se könet på RUL kommer vi boka privat i efterhand. Jag vet att när vi fick reda på att det var en liten pojke i magen sist så blev allt så mycket mer verkligt. Jag kunde bonda på ett helt annat sätt och bara känna kärlek till min ofödde son. Det ser jag fram emot den här gången också.

Både jag och Mattias tror att det är en liten pojke till i magen. Jag tror nog mest det för att skulle tycka att det vore så väldigt kul med en till liten kille. Jag är sådär praktisk av mig som tänker att det är så bra  för då har vi redan det mesta och de kommer kunna dela rum i fler år och förhoppningsvis bli bästa vänner ;) Nä, men jag har bara en bror och jag har alltid saknat en syster och Mattias har en bror nära i ålder och de var bästisar hela uppväxten och gjorde allt ihop. Det är väl det jag vill ge vår son. Och egentligen alla våra barn. Får vi en flicka nu eller framöver kommer jag önska att hon får en syster också.

Så vad tror ni, får vi en liten pojke eller flicka?

2 kommentarer:

  1. Flicka! Spännande! Vi får veta torsdag! Har samma oro som dig, att något skulle va fel :/ Håller tummarna att vi får 2 friska barn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh. Kul att ni också får veta snart. Håller tummarna för oss båda att allt är bra. Kram

      Radera