Hej

lördag 7 februari 2015

Friska

Tack och lov verkar vi vara friska igen hela familjen och kan njuta av en härlig helg tillsammans. Det behöver vi verkligen med tanke på att hela veckan varit rätt slitsam. Mios aptit verkar ha återkommit i full galopp och gårdagen innebar i stort sätt att fylla på förrådet med allt möjligt. Till middag gjorde vi hamburgare och klyftpotatis och han åt i princip lika mycket som mig. Tillslut fick vi stoppa honom för vi var oroliga att hans mage inte skulle tåla sådana mängder men uppenbarligen kände han sig inte mätt för han vaknade någon timma senare och smällde i sig en hel vällingflaska. Wow, skönt att aptiten är tillbaka i alla fall.

Just nu går vi rätt mycket på sparlåga här hemma eftersom jag har övergått till vårdnadsbidraget. Det är många stora utgifter som tillkommer när man köper hus så nu kommer vi behöva spara allt vi kan i flera år framöver för att ha råd med både stora och små förändringar. Vissa renoveringar roligare än andra om man säger så. För att inte tala om att saker och ting ibland går sönder.

Så idag tänkte vi helt enkelt ha en liten kreativ dag och göra små förändringar men saker som vi redan hade hemma. Man kan väl säga att med en liten närhetskrävande skrutt i huset blev det inte mycket gjort. Vi lyckades väl skruva ner en hylla och sätta upp 5 tavelramar ungefär. Resten förblev ungefär drömmar i våra huvuden. Om det ska gå i den här takten att få i ordning här hemma så blir vi nog inte klara förrän det är dags att flytta igen :)

Just nu längtar jag mest av allt tills vi får ett lite mer ombonat och mysigt vardagsrum. Det fattas rätt gardiner, krukor med blommor, mysiga kuddar och plädar, dimmer och ny lampa och lite annan smådekor som helt enkelt gör det mysigt och VÅRT. Men som sagt, lite i taget. Om vi fortsätter kämpa på kanske vardagsrummet är mysigt nog till sommaren, när vi bara vill vara ute och inte hänga där längre ;)

Jag får väl kanske lägga ut lite före/efterbilder sedan på det vi gör här hemma. Alltid kul att se förändringen växa fram.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår din längtan. jag är urdålig på att vänta med inredningsidéer när jag väl kommit på en tanke om hur jag vill ha det. Det ska lixom helst ske på en gång :) Grattis till mini i magen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är likadan med det mesta. Jag får en idé och då ska den genomföras NU... annars kan det kvitta. Haha. Tack också angående bebisen. Känns så ljuvligt :)

      Radera