Hej

tisdag 3 februari 2015

Äntligen

Äntligen har jag lite tid att sitta här och skriva. Nu har jag faktiskt saknat bloggen och uppehållet blev mycket längre än förväntat. Vi har haft en riktig sjukperiod, eller snarare, vår lille älskling har haft en sjukperiod :(

Till att börja med var det nog bara tänderna som gjorde att sömnen blev helt upp och ner. Vi kämpade för att han skulle sova middag, sova på natten och även äta ordentligt. Vi märkte ju att något inte var riktigt som det brukar men sedan eskalerade det hela då han bara skrek och skrek en hel natt trots Alvedon.

Dagen därpå bröt det ut en förkylning som tack och lov inte varade särskilt länge, men istället avlöstes den av en mindre trevlig magsjuka. Pust och stön. Nu har vår lille kille varit rätt utslagen ett par dagar och igår var jag rätt orolig för att han varken fått i sig mat eller vätska på länge, men tack och lov verkade det vända nu under natten. Nu har det varit kräkfritt sedan igår kväll och han har fått i sig lite energi som har fått stanna. Han är givetvis supertörstig men vi vågar inte ge honom för mycket åt gången så vi kämpar på med att ge ofta och lite. Är han fortfarande bra till eftermiddagen kanske vi kan öka på mängderna lite för vi märker att han är frustrerad.

Så, tvättmaskinen går på högvarv och nu sover lilleman så jag tänkte passa på att sanera köket lite. Har lite inlägg som jag vill skriva så får se hur mycket jag hinner idag när han är lite piggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar