Hej

lördag 24 januari 2015

Älskade helg

Åh vad jag älskar helg när vi alla får vara tillsammans och umgås.

När jag och min lillplutt vaknade i morse hade pappan i huset lämnat sängen för länge sedan. Han hade åkt iväg i lite privata jobbärenden så vi tog det rätt lugnt med morgonrutinerna. När vi fått på oss kläder och dragit upp persiennerna möttes vi av ett riktigt vitt landskap och snön föll, så vackert och underbart.

Mio väntar på frukost.
Egentligen brukar vi försöka äta lite extra gott till frukost på just lördagar men eftersom det bara var jag och Mio tog vi bara lite smörgås. Och som han kan äta alltså. Man förstår inte hur mycket som ryms i den där lilla magen. Han kan äta lika mycket mat som vi vuxna äter, så jag antar att han växer ordentligt. Jag har dock fått lov att stoppa honom lite vid frukosten, annars skippar han lunchen helt och det blir så knasigt.

När vi ätit färdigt och plockat undan så knackade Mattias på rutan och Mio blev superglad. Det är alltid lika underbart att se hur glad han blir av att se Mattias när han varit borta ett tag. Så jag släppte ner honom från barnstolen i köket och sedan gick han hela vägen själv ut i hallen för att möta och krama om sin pappa ♥

Hela familjen fick på sig ytterkläder och sedan gick vi ut och lekte i snön. Det var supermysigt och Mio tycker om snön mer och mer (Första gången var han lite småtveksam).

Vi bestämde oss för att vi var sugna på pannkakor till lunch idag så vi tog fram vagnen och gick till affären och handlade lite. Sedan stekte vi pannkakor och Mio fick 2 stycken, fast en hamnade nog mest på golvet kan man säga.

Han måste ha haft så roligt under hela förmiddagen/lunchen så han somnade aldrig. Vid kl 14 kände jag att han MÅSTE sova, så jag gick upp med honom till hans säng och han somnade direkt :) Lillplutten.

Nu tar jag och Mattias en liten andningspaus på var sitt håll och njuter av lite tystnad innan lillen vaknar igen och vill leka.

Kvällen blir nog rätt lugn för övrigt. Vika lite tvätt, äta god mat och när Mio somnat tänkte jag sätta mig ner med lite smågodis och en bra bok. Riktigt härligt.
Redo för att busa lite i snön.
Busar med pappa.

M ger sig iväg på lite egna äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar