Hej

lördag 2 augusti 2014

Vindarna vänder...

Okej, jag kanske inte ska säga för mycket nu men det känns som att det går åt rätt håll i alla fall. Min son göra nya framsteg hela tiden och i natt fick vi verkligen uppleva något som en 7månaders mamma tycker är helt magiskt.

sovande älskling
Pappan i huset har sovit på soffan i 2 dagar för att vi alla ska sova lite bättre nu när vår lille kille bestämt sig för att det bara duger att ligga i mammas säng. Redan igår natt märkte jag att Mio blev lugn och kom bra till ro runt kl 3. Det var som att han insåg att han skulle få ligga och bre ut sig i sängen hela natten, som om han märkte att det bara var han och jag och ingen annan som störde (hehe, sorry Mattias).

Så inatt prövade vi samma taktik. Stora M på soffan och lilla M i min säng. Jag gick och la mig vid midnatt ungefär och ammade honom en stund i samband med det. Sedan somnade jag om och vaknade av att lilla M gnuggade huvudet i kudden lite. Jag kunde se att det var lite ljust ute och jag kunde framför allt känna i kroppen att jag var UTVILAD. Jag ammade en sovande liten kille som blev lugn och föll in i djupsömn igen. Då smög jag upp och kollade på klockan som visade 5.30.

Jag blev lite förvånad att den inte var mer, men samtidigt hurrade jag tyst eftersom att det för mig är en enorm seger att få sova drygt 5 h i sträck utan att vakna. Det har inte hänt sedan... jag var gravid någon gång!

Jag gick sedan och la mig och vaknade inte förrän min älskade lillkille började "ropa" på mamma :) Då var klockan 9.10. Förstår ni min lycka?

I natt kör vi samma koncept. Stackars Mattias får sova på soffan och jag hoppas på en underbar natt med lillen. Förresten är det inte särskilt synd om Mattias alls. Han får njuta av en hel ostörd natt i vardagsrummet. Han är nog rätt lycklig tror jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar