Hej

lördag 23 augusti 2014

Stor NYHET



Nu har jag varit väldigt frånvarande här i ytterligare två veckor. Det är helt otroligt vad tiden kan gå fort ibland och jag inser att mitt löfte jag gav om att börja blogga mer kanske inte kommer lyckas hållas trots allt. Jag hinner verkligen inte med. Men jag försöker så gott jag kan.

Den här gången är det dock en väldigt speciell anledning till min frånvaro.
Det är nämligen så att vi har gått och köpt hus.

Det är så vansinnigt roligt så att jag knappt vet vad jag ska ta mig till. Det pirrar i hela kroppen när jag tänker på det och jag kan nästan inte tro att det är sant. Ett jättemysigt parhus i ett område med bullerbykänsla.

Så nu kanske ni förstår varför det varit lite tyst här ett tag. Det har varit så otroligt intensivt sedan vi var på visningen med budgivning, bankärenden, pappersarbete, kalkyler av alla de slag, uppsägning av lägenhet och massa massa massa saker. Men nu har det äntligen börjat lugna ner sig lite och nu är det egentligen bara en "lång" väntan tills vi får nycklarna i början på november.

Min hjärna jobbar på högvarv för att planera allt i nya huset. Var saker och ting ska stå, vilket rum som ska innehålla vad och HUR vi ska göra om vissa saker. Nya färger, nya former, allt är så spännande. Vi kommer ju öka vårt boende med ungefär dubbel yta innehållandes 3 extra rum, 1 extra badrum plus en helt egen tvättstuga OCH en helt underbar altan med lagom stor trädgård för stunden.

Vår nya trädgård :)
Mio ska få eget rum (eller lekrum kanske man ska säga. Tror han kommer sova hos oss lite till) och jag smider stora planer. Han kommer ju vara ca 10 månader när vi flyttar in så nästan 1 år. Det är lite svårt att försöka tänka hur ett perfekt lekrum för en ettåring ska se ut. Men vi ska göra vårt bästa. Några tips på uppskattade saker i en liten killes rum?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar