Hej

fredag 25 juli 2014

Sista semesterdagen

Trots att det är Mattias sista semesterdag idag så gråter vi inga tårar här hemma. Vi har haft 4 jättefina veckor tillsammans så det bara går inte att klaga på det. Dessutom dröjer det bara en månad till innan familjen storkille kommer vara hemma med oss på heltid igen, så det känns helt okej att han ska jobba lite nu igen.

Idag bestämde vi oss för att åka till sjön som ligger 1,5 km från där vi bor. Trots att mina föräldrar inte är så mycket för att hänga på stranden så lyckades jag ändå lura med dem. Vår strand är så bra för stranden ligger nära parkeringen så då kunde ju även pappa följa med utan problem. Han har förresten skaffat sig en stav nu som han går med för att stödja det dåliga benet. Det ser bra ut tycker jag :)

Vår lille kille hade det riktigt bra som fick fullt med uppmärksamhet av mina föräldrar. Mamma var så snäll som tog en liten promenad med Mio i vagnen när han skulle sova så att jag bara kunde slappa lite i solen.

Vi badade flera gånger, åt en glass och bara njöt av värmen och sällskapet. Jag och pappa har alltid haft gemensamt att vi gillar kluriga saker så vi passade på att försöka oss på dfen svåra sodukon i dagens tidning, men den var faktiskt väl svår så vi gav upp och gick istället på ordflätan eller vad den hette, vilket vi löste innan vi åkte hem.

Nu ligger mina grabbar och vilar lite så jag passar på att skriva ett par rader om dagen. Här kommer också ett litet bildregn från vår dag vid stranden.

Idag chillade han i sin badring på ett annat sätt, hehe
Det var en fin sten, den ska jag ha.

Det var lite klurigt att fånga den, men nu så.

Yes, jag fick den. Victory.
Oj, en ännu större sten hääär borta. Den ska jag plocka.

 Och här kommer några mysiga bilder på Mio och min mamma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar