Hej

fredag 25 juli 2014

NY bilstol

Första gången i stolen som nu är för liten.
På väg hem från BB.
Nu behöver jag lite hjälp här.

Mio har varit redo för en ny bilstol rätt länge och ändå har det inte blivit av att vi köpt en men nu måste vi göra det känner jag, så imorgon får det bli. Men precis som med vagnar så är ju barnstolar till bilen en djungel.

Så snälla snälla snälla ni som har erfarenhet. Vilken stol har ni? Vad tycker ni om den? Finns det något som kan vara extra bra att tänka på vid köp av stol?

Skulle vara så tacksam för lite hjälp.

4 kommentarer:

  1. Jag minns inte alls vad det var jag tänkte på när jag köpte en mer än att jag kollade testresultat på nätet. Vi har en Britax Multi-Tech 2 som Rex sitter väldigt bra i. Ett tips har jag förresten, gå till en butik och låt Mio provsitta lite olika stolar. Även om ni sen köper den bästa billigare på nätet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset och kommentaren. Tillslut blev det faktiskt en likadan som du har. Inte bara det att den fått bäst i test. Den var även på rea, typ 1000 kr, så det var ju kanon.

      Radera
  2. Vi har en besafe izikid som är super! Mitt tips är att åka till en affär och dels låta Mio provsitta, dels prova stolen i bilen. Vi tänkte köpa en annan stol först men den blev helkonstig och alldeles för upprätt i vår Saab som har ganska lutande säten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset och kommentaren. Ledsen att det tog så lång tid att svara. Det har varit fullt upp nu i ett par dagar :)

      Radera