Hej

torsdag 24 juli 2014

Älskar värmen

I stora delar av Sverige har både klass 1 och 2 varningar utfärdats p.g.a värmen och jag kan inte annat än att bara älska detta underbara väder. De här sommarstrålarna är precis vad jag behöver för att må riktigt bra så jag njuter för fulla muggar av lite sol, bruna ben och en o annan glass.

Vår lille busunge klarar värmen jättebra faktiskt. Där har han nog ärvt mina brasilianska gener, även om Mattias också gillar sol och värme.

Kul i poolen i morse
Vi bestämde oss för att åka till svärföräldrarna idag igen. Det är så underbart i deras lilla idyll såhär på sommaren. När vi var inne på affären på väg dit så hittade jag en badring för bebisar så jag kunde såklart inte motstå och den fick följa med oss till poolen idag. Mio seglare runt på den bra länge och njöt nog av att kunna bli jagad av sin mamma och pappa. Han trampade på som bara den och avfyrade stora leenden och skratt.

Alla i familjen som var hemma hoppade i och badade och ACn var på för fullt inne i huset. När även svärmor hoppar i badet vet man att det måste vara otroooligt varmt. I deras förra hus hoppade hon bara i poolen 2 gånger på 14 år, så det säger ju en del, hehe.

Vid 18tiden bestämde vi oss för att det var dags att åka hem och vår lillkille åt en HEL portion gröt för första gången nu innan läggdags. Jag tänkte att han skulle slockna som en stock men trots gröten så vägrade han somna utan att amma också. Nu måste han ju vara proppmätt och överfull i den lilla magen. Kan inte förstå hur det kan rymmas så mycket i min lille plutt?

Vår stora kille är ute med en kompis och spelar discgolf så nu har jag äntligen lite tid i lugn och ro att bara sitta här och skriva och pilla lite. Skönt :)

En stor och en liten som flyter ikapp

2 kommentarer:

  1. Ja visst är vädret underbart. Vi har badat mest hela dagen och imorgon blir det nog ännu en dag med bad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man får passa på. Man vet aldrig när sommarens sista dag infaller ;)

      Radera