Hej

tisdag 3 juni 2014

kommer tiden alltid springa fram?

Genom hela livet fram tills jag fick barn så har man haft små korta perioder som har gått väldigt fort. Någon vecka här och där, ibland kanske en månad till och med. För att inte tala om alla perioder som har gått vansinnigt långsamt så man nästan hunnit dö av tristess.

2 veckor färsk liten groda <3
Men nu, sedan Mio kom till världen så går tiden verkligen fort. Inte bara vissa korta perioder längre, utan hela HELA tiden. En liten del av mig tycker såklart att det är kul att tiden går, att han växer och utvecklas. Det blir ju verkligen bara roligare för varje dag att vara hemma med honom. Mer och mer utbyte så att säga. Men den största delen av mig struntar i allt det där jag just nämnde och vill bara att tiden ska sakta ner.

Jag önskar att han hade varit nyfödd mycket längre, den där ljuvliga tiden då man bara ligger och gosar och myser. Den där tiden då han sover mycket och bara vill ligga nära nära och då man faktiskt har en chans att hinna kolla lite på tv eller läsa en bok mellan varven. Jag önskar att jag hade utnyttjat den tiden lite bättre för jag insåg inte att den skulle vara över så fort. Jag önskar att jag hade hunnit ta lite mer bilder på när han var nyfödd. Visserligen gick jag loss rätt rejält med kameran när han var runt 10 dagar men de flesta bilderna är närbilder på olika sätt så jag har inte riktigt lyckats fånga hur liiiiten han faktiskt var sådär jätteväl. Men när jag tittar tillbaka på bilder från 5 månader tillbaka i tiden bara njuter jag. Så liten och oskyldig, min lilla älskling.

Nu är han "stor" och fortsätter i rasande takt att växa. Jag njuter av varje dag och förstår ju att tiden inte kommer stanna upp bara sådär, men man får väl ändå önska ibland?
Undra om tiden kommer springa fram såhär enda tills barnen är stora? :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar