Hej

onsdag 16 april 2014

Trött idag

Ja, alltså natten kunde ju knappast varit värre, hehe. I natt var första natten som jag var tvungen att gå upp med honom. Tidigare nätter så brukar han ju gnälla och böka en del men jag brukar alltid kunna få honom att åtminstone komma till ro efter en stund (även om han sedan vaknar 10 minnuter senare och man får göra samma procedur ett par gånger tills han somnar på riktigt). Men i natt prövade jag allt innan jag insåg att juag fick ge upp. Då låg han klarvaken i sängen och var missnöjd.

Strax innan kl 4 fick jag skumpa runt i vardagsrummet med honom på armen. Han lät mer förkyld nu, vilket man ifs brukar bli under natten, så det var nästan så jag funderade på att ta fram nässugen. Men tillslut lyckades jag få honom att komma till ro och och vid kl 5 kunde vi återgå till sängen.

Det blir garanterat en lugn dag idag. Vi båda behöver nog sova och försöka bli av med våra förkylningar. Hoppas verkligen det blivit bättre tilols på lördag. Vill ju kunna njuta av att fira en mysig påsk. Är i alla fall väldigt tacksam över att både denna och nästa vecka innebär en dag extra hemma för Mattias, perfekt just nu när vi är lite sjuka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar