Hej

tisdag 15 april 2014

Mer och mer stimulans

Leka för fullt är nya grejen
Mio blir 4 månader nästa vecka. han har blivit så stor min lille kille. Jag märker verkligen skillnad på bara en månad tillbaka men framförallt när jag jämför med 2 eller 3 månader tillbaka, för då låg han mest och sov och varvade det med att äta, titta lite och fyra av ett leende då och då. Nu är det andra bullar. Han börjar kräva stimulans. Jag märker att han kan vara vaken långa stunder, ibland flera timmar i sträck och då vill han inte BARA ligga i min famn direkt.

Jag köpte några böcker som låter om man trycker på olika knappar, de böckerna blev en hit, särskilt den med olika instrument så de brukar vi läsa varje dag. Sedan fick han ett fint babygym av sin mormor och morfar i julklapp och det används flitigt och det har han gjort sedan han var ca 1 månad men nu börjar jag märka att han inte vill ligga där lika länge om inte jag själv också lägger mig brevid, hehe. Vi köpte också en babysitter till honom som han kan vara nöjd i när vi gungar den med foten typ när vi äter middag och så, men där vill han inte heller sitta jättelänge längre, det var bättre förr. Vi har en skallra, en nallebjörn och en snuttefilt som han kan försöka nå med händerna om han ligger lite på mage på golvet men han blir frustrerad rätt fort för han lyckas inte komma framåt mer än några cm.

De här sakerna är i princip allt vi har till honom. Inte särskilt mycklet leksaker alltså. Hittills känns det dock inte som att vi behövt så mycket grejer men nu märker jag att vi nog behöver lite fler saker. han är som mest nöjd när han får sitta i mitt knä med lite leksaker framför sig som han kan smaka lite på och vifta lite med. OCH han gillar när jag läser böcker för honom

Jag har tänkt på det här mycket, att jag ska köpa lite mer saker till honom och för någon vecka sedan satte jag mig ner för att kika runt på datorn och insåg att jag verkligen inte har någon koll var man köper leksaker/stimulans för en liten bebis? Klassiska leksaksaffärer vet jag ju har grejer, men jag var där och kollade och ärligt talat så vägrar jag köpa ett litet gosedjur till mitt spädbarn för flera hundra kronor. Jag bryr mig ju inte SÅ mycket om kvalité, material etc. Jag vill ha lite billiga leksaker som min lilla bebis kan tycka är roliga (gosedjur, bitleksaker, prasselböcker, skallror, något som låter eller blinkar kanske).

Men var ska jag köpa dessa saker till rimliga priser? Finns det någon bra, billig internetbutik som säljer leksaker? Vad gillade era små bebisar att leka med när de var ca 4-6 månader?

2 kommentarer:

  1. ÅH! Jag har helt missat att du börjat blogga igen. SÅ KUL! :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Ja, vi har fått så bra rutiner här hemma nu så jag känner att jag har tid igen. Och jag vill ändå dokumentera vad som händer, plus att bloggen är supersmidig för att få snabba svar på sina frågor ;) Hur går det med din telefon? Du får säga till mig sedan när du har ny/nytt nummer eller hur det nu blir så att jag kan nå dig :)

      Radera