Hej

tisdag 29 april 2014

Stress och kaos

Känns som att jag haft en lång bloggpaus. Helgen sprang fram och vi hade så mysigt hela familjen så jag hade faktiskt inte en tanke på att blogga och vädret fortsätter verkligen leverera här i Göteborg så gårdagen spenderades hos en kompis vid havet på hennes altan i solen. Jag och Mattias tog en kvällspromenad hem en bit från stan och sedan somnade vi gott strax efter Mio.

Den här veckan blir väldigt intensiv kan man minst sagt säga. Vi packar och röjer för fullt här hemma för att vara redo för att flytta på fredag. Men dess för innan ska vi fira lite Valborg med några vänner och på torsdag kommer en vän till Mattias att flytta in i vår lägenhet ett tag. Så det blir inflytt här på torsdag för att sedan bli utflytt för oss och inflytt till nya stället på fredag. Som om inte detta vore nog så ska vi dessutom åka till Stockholm på lördag och gå på bröllop, hehe. För att sedan åka hem söndag morgon och fortsätta packa upp i nya lägenheten innan Mattias börjar jobba igen på måndag.

Ja, som ni hör har ni fullt upp och det underbara vädret gör tyvärr att jag bara MÅSTE gå ut lite varje dag. Därför blir ju inte packning och städning helt effektiv heller. Men så är det. Det löser sig! Just nu är dock vår lägenhet ett enda stort kaos faktiskt och jag känner mig rätt stressad över att vet att minsta lilla penna och papper ska bara bortröjt tills på fredag. Just nu är det bara saker ÖVERALLT. Flyttlådor, möbler som ska slängas, kläder, tidningare, papper, leksaker och andra prylar. Hur är det ens möjligt att vi hade såhär mycket kan man ju undra? Nåja, bara till att börja röja. Åtminstone är det kul att flytta när det väl är gjort.

1 kommentar:

  1. ÅH, vi ska också flytta på fredag! Heja oss! Ps, jag har en tillfällig mobil så du kan smsa mig på mitt gamla nummer så jag får det. Har inga nummer överhuvudtaget. Packa på! <3 / vildis

    SvaraRadera