Hej

måndag 14 april 2014

Sjukstuga

Jag hade stora planer för den här veckan. Jag skulle dra igång med träningen och lite satsa här nu. Jag ska springa ett lopp om en månad och känner att jag behöver jobba lite för att få en någorlunda tid. Jag hade också planerat att verkligen satsa på att vara lite mer effektiv när Mio sover på dagarna. Ni vet, städa, vika tvätt, diska, planera och laga middagar och lite sådana där saker.

Hur tror ni veckan börjar?

Jag vaknar upp och hör hur regnet smattrar mot taket. "KUL", tänker jag. Så blev det med den löpningen. Sedan sväljer jag... AAAAAJ. Hela halsen känns som att den rivs upp. Min näsa är täppt och huvudet bankar. Sedan vaknar Mio... Han skriker och jag hör att han är hes i halsen. han avfyrar dock glada leenden men hostar mellan varven och jag ser att han försöker få upp slem. Han är också lite snorig i näsan.

Halsen känns lite bättre efter att jag ätit lite frukost och så. Mio sover och blir förhoppningsvis inte jätteförkyld.

Vad tror ni jag gjorde när man känner mig sjuk och veckan inte alls började som planerat? Just det... Jag ställde mig såhär på morgonkvisten och slängde ihop en kladdkaka med marshmallows, hehe! Tycker allt man får tröstäta lite när man inte är helt kry. Det är en sådan dag idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar