Hej

torsdag 17 april 2014

Morgonmys

Mio sov som i vanlig ordning dåligt inatt. Samma visa varje natt. han sover bra från att vi lägger honom mellan kl 20-22 och sedan sover han bra ett par timmar, även om han vaknar för att äta så kommer han till ro igen på en gång. Men sedan runt 2-3  börjas det, bök bök bök, gnäll gnäll gnäll. Vid 5.30 gav jag upp och satte mig på sängkanten och vaggade honom, då blev han lugn minsann. Försökte då lägga ner honom men då låg han bara och bökade och sparkade, så det var bara att gå upp.

Satte på mig min bästa vän bärsjalen och traskade runt vilket gör honom SÅ nöjd. Älskar bärsjalen, både han och jag alltså. Vi köpte en Tricot Slen när Mio var någon vecka gammal. Då satt han i den som en liten känguruunge i en pung. Men jag tycker inte att han suttit så bra i den ställningen nu på sistone för han har blivit för lång. Det blir för trångt för honom och han blir för varm och arg innan han hunnit komma till ro. Dumma jag hade ju också såklart lyckats slarva bort manualen där massa olika knytningar står så sjalen har legat undanstoppad ett litet tag. Men så igår hittade jag manualen igen och hittade en bra knytning som passade oss jättebra.

Lilleman somnade gott när jag burit runt på honom ett litet tag så nu ska jag i lugn och ro äta frukost och göra mig i ordning. Vi ska in till stan en sväng sedan och träffa kusinerna och shoppa lite. Idag trotsar vi förkylningen och har lite kul. Och pappan i familjen slutar tidigt och tar påskledigt så den här dagen kan ju inte bli annat än bra, en mysdag helt enkelt.
Lillbusen myser lite hos sin mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar