Hej

fredag 18 april 2014

Kort långfredag

Ja, idag är det långfredag men jag tycker dagen har känts kort ;)
Förutom dålig sömn i vanlig ordning så hade Mattias massa ärenden att göra och var borta mellan kl 8-14 ca. Så det kändes precis som vilken annan vardag som helst då jag är själv om dagarna.

Vi har mest tagit det lite lugnt idag eftersom natten var som den var. Att förkylningen håller i sig gör ju inte direkt att man har mer energi om man säger så. När Mattias kommit hem från sina ärenden fick jag sova lite ifred, utan bebis. Det var uuuuuunderbart. Jag sov i 1,5 h och det var precis vad jag behövde. Kände mig piggare och mindre förkyld efteråt.

Vi har gjort lite påskfint, städat, pyntat och pysslat. Men jag måste vara ärlig och säga att påsken aldrig riktigt var min högtid. När jag var liten kan jag inte minnas att det var så märkvärdigt i min familj. Vi fick påskägg med godis såklart och måla ägg fick vi göra om vi ville, sedan hade vi gäster på middag på kvällen på påskafton. Men det var ungefär det. Jag var kanske utklädd någon gång också till påskkärring. Ja, alltså, man kanske inte gör så mycket mer under påsken egentligen? Men jag vet inte, den känns bara lite mesig i jämförelse med julen, hehe.

I alla fall ska jag försöka att göra påsken mysig för barnen sedan när de blir lite äldre. Och jag måste ändå säga att jag gillar den riktiga anledningen till påsken :)

Nu ska här sovas. Imorgon ska vi fira lite med påskmat med hela storfamiljen.

2 kommentarer:

  1. Som vuxen utan barn är väl inte påsken överdrivet spännande men jag minns att jag gillade den som barn. Vi fick leta påskägg på påskafton. Vi fick leta oss fram med lappar med ledtrådar och hittade sen ett ägg med lite godis och en present.

    Det blir nog roligare för er nästa år när Mio är lite större :) Rex har kommit hem med fin påskpyssel från förskolan och hemma har han målat ett påskägg till sin mormor. Det blir så roligt när dom kan var delaktiga :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl så. Att det bara blir roligare och roligare ju mer delaktiga barnen kan vara. Det är ju trots allt mest för deras skull man gör det mysigt under påsk. Själv vet jag inte hur mysigt jag tycker det är med hönor och fjädrar, hehe :)

      Gulligt att Rex kom hem med egenpysslat. Mysig ålder. Längtar tills nästa påsk när vi får gömma ett påskägg till Mio :)

      Radera