Hej

tisdag 29 april 2014

Hur länge ska du vara hemma då?

Ja fick frågan igår och det är inte första gången jag har fått den faktiskt trots att Mio bara är 4 månader. Men det klart, folk är väl nyfikna på hur man har tänkt sig med föräldraledigheten. Kanske är det fler här som undrar?

I minst 3 år kommer jag vara hemma med vårt yngsta barn. Just nu betyder det alltså att jag kommer vara hemma minst tills Mio är minst 3 år. Men jag räknar kallt med att vi kommer ha fler barn när han är 3 och då kommer jag vara hemma även tills det barnet är 3 år osv.

Många blir förvånade och nästan lite obekväma när jag säger det. Ibland vet folk liksom inte vad de ska säga så ofta sägs något i stil med "Men det är ju jättelänge!" eller "Men jobbet då?".

Såhär väljer vi att göra och det känns underbart och perfekt för oss


4 kommentarer:

  1. Och det allta viktigaste är ju att det känns rätt för er! :)

    SvaraRadera
  2. Åh så glad jag blev att du är tillbaka o bloggar! Var nämligen ett tag sedan kikade igenom blogglistan. Min egen blogg ligger lite i träda och uppdateras sparsamt just för stunden.
    Så fin lille Mio är ♥! Är så glad för er skull att allt går bra!

    Och till frågan ovan - det är DU/NI som bestämmer hur länge du ska vara hemma med Mio och kommande syskon. Jag hoppas att jag någon gång också får vara i samma sits och säga att jag ska vara hemma si o så länge. Stor varm kram ♥

    SvaraRadera
  3. Roligt att du vill vara hemma länge! Det är inte ofta man stöter på dem föräldrarna. :) Jag är själv hemma med sonen på 2,5 år fortfarande. Har pluggat lite i perioder under de åren men har haft honom hemma under tiden. Det är verkligen det bästa som finns att få chansen att vara hemma med sina barn! <3

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du bloggar igen!! Jag önskar att jag skulle kunna vara hemma så länge med Anton också men det funkar inte riktigt för oss. När han fyller 1 år om en månad måste man ju ta ut minst fem dagar i veckan för att inte förlora sgi. Och då tar dagarna slut fort. Hur gör ni?

    SvaraRadera