Hej

fredag 11 april 2014

Äntligen helg

När jag jobbade så var helgerna knappt märkbara. Varannan helg var jag ju nästan inte hemma alls utan på jobbet, den andra helgen, när jag faktiskt var hemma, så kändes det alltid så stressigt. Vi ville på något sätt ta igen helgen vi missat plus att vi skulle hinna med alla andra helgsysslor som man inte riktigt hinner under vardagarna så som handla mat, städa, tvätta osv. Mina helger kändes därför aldrig riktigt som helg, de där sköna dagarna på veckan då familjen var samlad och man kunde njuta av lite ledighet och bara göra roliga saker.

Nu är det dock andra bullar. Inte bara njuter jag av att vara ledig varje helg tillsammans med min lilla familj. Helgen för mig är verkligen ett par dagar av ren njutning och vila. Missförstå mig inte nu. Jag älskar att vara hemma varje dag med vår lille kille. Det är verkligen mysigt om dagarna och jag känner mig så välsignad att få se honom utvecklas och att jag inte behöver jobba. Men jag måste också erkänna att jag vissa veckor är ordentligt trött och att jag riktigt njuter av helgerna när vi är två vuxna som kan hjälpas åt.

För ungefär en månad sedan började Mio sova oroligt på nätterna. Jag trodde först att det var för att han  blev förkyld och tänkte att det skulle bli bättre när han blev frisk igen, icke. Sedan trodde jag att det kanske var min mjölk som inte riktigt var tillräcklig för han ville äta mycket oftare, men han fortsätter att kräkas upp överskottet nästan efter varje amning och han går ju verkligen upp jättebra i vikt så det är nog inte det heller.

Ett par dagar eller någon vecka eller två med dålig sömn är inga problem. Men nu, efter en månad börjar jag känna att jag verkligen behöver få sova lite. Så TACKA vet jag helgerna. (Vi har bestämt att jag sköter allt under natten på vardagarna nämligen.) Så nu bör jag väl kanske säga natti natti och njuta av några dagar med förhoppningsvis lite mer sömn är bara några timmar/natt.

En alldeles ny liten Tiger som verkligen kan njuta av att sova ut när det helst behagar honom. Ljuva kattliv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar