Hej

fredag 11 april 2014

Uppdatering kring Mio

Vår lilla kille är egentligen inte alls så liten. Han är, och har alltid varit, en stor kille för sin ålder. Vägde oss lite här hemma igår för skojs skull och fick göra om det två gånger för jag nästan inte kunde tro att han nu väger 8,1 kg. Han är verkligen en egen liten person som mer och mer visar vem han är.

Först trodde vi att han var lik sin mamma med sin pappas temperament men ju äldre han blir desto mer lik sin pappa blir han i utseendet och desto mer lik mig blir han i sättet. Envis liten rackare som vet vad han vill, men ändå go och glad för det mesta.

Han kan så mycket nu och han lär sig nya saker hela tiden. Här om veckan vände han sig från rygg till mage för första gången och det har hänt några gånger sedan dess, men än då länge verkar han inte tycka att det är superkul att rulla direkt. Där emot verkar han inte ha förstått att han bara är tre månader för igår började han hasa sig framåt och runt. Jag lade ner honom på golvet på mage och gick in i köket för att hämta något och fixa lite och när jag kom tillbaka ett par minuter senare så hade han flyttat sig. Inte så att han kryper iväg direkt men han liksom hasar sig lite dit han känner för.

Han kan skratta och greppa saker bra. Ler gör han på sina villkor. Ibland är han allt bra svårflörtad. Men att leka "Prästens lilla kråka" brukar vara ett säkert kort för att få sig några goa skratt. Kittlig är han också, väldigt mycket.

Ja, han är allt bra go och vi är verkligen två stolta föräldrar till vår lille prins. Kan inte få nog av hans söta ansikte och älskar att vakna upp kl 6 på morgonen till ett ansikte som lyser som en sol.

Mammas lilla busunge som skrattar gott när man pussar honom i nacken

2 kommentarer:

  1. Men åh ! Hade missat helt det senaste du skrivit =) Sååå roligt att läsa allt och höra hur ni har det. <3 Så fin er kille! Och såå olika det kan vara! Jag hoppas inför nästa vägning att Neo äntligen ska ha kommit över 8 kg =) Tycker verkligen det är på tiden nu när han är 10 månader.... Fick xtra vägning 23 april eftersom han inte gått upp alls på två månader. Nu har han dock börjat äta ännu mer så hoppas det visar lite grann... Fast sen rör han sig ännu mer så kanske planar ut kurvan iaf.. Nåja.. så länge han verkar vara pigg ska jag väl inte oroa mig =)

    Tusen tack för din kommentar om amningen. Du skriver alltid så kloka saker =)
    Stor kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Borde också skriva ett inlägg om amning. Det är viktiga grejer. Finns mycket att säga om den saken. Det får bli senare när jag har tid :)

      Och hoppas inte att du stressar allt för mycket över Neos vikt. Vad jag förstår följer han väl sin kurva bra? Förutom nu då kanske om han inte gått upp alls på två månader. Jag känner som så att är barnet piggt, glatt, har god aptit och mår bra i övrigt så är nog inte vikten så noga. Och som du säger så gör de ju av med mycket mer när de blir mer rörliga. Jag hejar på er och hoppas snart han spränger 8-kilosgränsen.

      Kram

      Radera