Hej

tisdag 31 december 2013

Dags att ta farväl

Tänk vilken fantastisk resa vi fått vara med om tillsammans här på bloggen. Sorg och glädje blandat med oro och enorm kärlek. Jag är så tacksam för att jag har dokumenterat min resa då två blir tre och att allt fick lov att sluta i solskenshistoria efter förra årets tragiska slut.

Idag är det exakt ett år sedan Lilly stilla kom till oss och vår lilla Mio har hunnit bli hela 10 dagar gammal. Det är sista dagen på året och därför tyckte jag att just idag kändes som en fin dag att skriva det här avslutande inlägget.

Jag har länge funderat på hur jag skulle göra med bloggen efter den här graviditeten och när Mio väl föddes så var det bara så givet från första stund egentligen. Men jag har ändå velat ge mitt beslut ett par dagar och jag ville också verkligen avsluta med förlossningsberättelse och några sista hälsningar från den nya familjen, vilket jag känner att jag nu har hunnit göra.

Min tid som mamma känns så otroligt värdefull och jag vill njuta varje sekund av småbarnsåren. Att sitta vid datorn hinns knappt med över huvud taget längre och när jag väl får lite tid över vill jag hinna med andra hobbys än att sitta framför skärmen. Dessutom känner jag så starkt att jag inte vill exponera Mio allt för mycket på internet. Jag känner att jag vill få njuta av alla våra fantastiska stunder tillsammans och det är inget som alla behöver få ta del av.

Därför blir det här mitt sista inlägg i bloggen och det känns lite tråkigt såklart men ändå helt rätt. Jag vill verkligen tacka er alla otroligt mycket för alla era kommentarer och er hängivenhet genom åren. Jag önskar er alla allt det bästa i livet och hoppas att våra vägar ändå korsas någon gång under åren som går.

Jag finns att nå på smamirakel@gmail.com om någon skulle vilja nå mig.
Många varma kramar till er och Gott Nytt År ♥ 

Min mest värdefulla skatt

12 kommentarer:

  1. Tråkigt men jag förstår dig till fullo! :) barnen växee ju såå snabbt så det är självklart du ska ta till vara på varje sekund med er lille prins! Stort lycka till i framtiden :D
    Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag själv tycker också att det känns lite tråkigt men ändå rätt. Som du säger går ju tiden så fort och om ett par månader när Mio kommer ha mer vakentid och så småning om blir mer rörlig och pratsam så kommer jag helt enkelt inte ha tid för en blogg. Känns bra att avsluta den nu istället för att det ska rinna ut i sanden senare bara :)
      Kram och tack för trogen läsning under åren <3

      Radera
  2. Åh va sorgligt detta var att läsa, men ändå så vackert! Förstår ditt beslut helt och hållet:)
    Stor kram till dig och tack för att jag fick följa din resa ända från att vi pratade om planeringen av våra graviditeter på familjeliv- i med och alla motgångar- tills nu och detta fantastiska slut!
    Jag önskar er allt gott i livet och ta hand om varandra, småbarnsåren går så otroligt fort ♡ och glöm inte att ni är så starka som klarat av allt ni gått igenom! kram /jessiwill

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för den fina kommentaren. Vi kanske stöter på varandra igen genom åren :) Jag har ju kvar mitt konto på FL även om jag inte direkt är jätteaktiv där för stunden.
      Ta hand om dina pojkar också och njut för som du säger så går ju tiden så himla fort.
      Kram <3

      Radera
  3. Jag förstår ditt beslut att avsluta bloggen, och jag kommer att sakna den. Har ju följt dig/er ett tag nu och jag är väldigt, väldigt glad över att lillebror Mio kommit och att allt har gått bra. Lilly måste vara en stolt storasyster där uppe i himlen och jag tror säkert att hon pekar ut sin lillebror för vår John och alla sina andra änglakompisar när de hänger över molnkanten och kikar ner ♥

    Önskar er allt gott i livet och jag hoppas att jag kan höra av mig med ett glatt besked av något slag så småningom jag med! Stor varm kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så hemskt mycket för trogen läsning genom åren som gått och för peppning i svåra stunder. Jag hoppas och ber om att ni en dag också ska få uppleva miraklet av att få välkomna en frisk och levande liten bebis till er familj. För mig har Mio varit den största trösten och hjälpen att gå vidare efter Lilly och jag är så otroligt glad och tacksam över att han äntligen är hos oss nu.

      Ser fram emot att få höra om ett glatt besked från dig när den dagen kommer.
      Många varma kramar och styrka till er <3

      Radera
  4. Äsch då, kommenterade med fel inlogg...

    SvaraRadera
  5. Det är så sorgligt att se dig sluta skriva men jag fortsätter ändå hoppas i smyg att du en dag kommer tillbaka och skriver. Kanske om en framtida graviditet. Kramar på dig! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Det gläder mig att bloggen kommer bli saknad och man ska ju aldrig säga aldrig såklart men nu ska jag njuta av att vara lite bloggfri och bara umgås och mysa med min härliga familj.

      Stor kram och tack för trogen läsning <3

      Radera
  6. Åh, vad jag kommer att sakna dina inlägg! Du är välkommen tillbaka om du känner att du VILL och har tid att blogga om ditt liv som mamma =) Hoppas hoppas... ;) Stooor kram <3 Kommer gärna och hälsar på er och kramar om er prins.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära du. Det känns såklart himla sorgligt att säga hejdå till bloggen som har funnits med så länge och som har varit en sådan stor ventil under 2 kämpiga år. Men ändå kändes beslutet så rätt på något vis. Jag skulle också gärna ses när den värsta sjukdomstiden är över, kanske när våren närmar sig lite :) Det skulle verkligen vara roligt att äntligen träffas på riktigt och såklart kul med lite vuxet mammasällskap.

      Du kan ju skriva en rad till min mailadress som står här över i inlägget så kan vi ju hålla lite kontakt, byta nr osv.

      Stor kram <3

      Radera
    2. Det ska jag göra =) Ja, till våren får det bli! Nu är ju förkylningarna som värst. Stor kram.

      Radera