Hej

onsdag 26 februari 2014

Kikar in och säger hej

Nu har det nästan gått 2 månader sedan jag sist skrev här och jag ser att många fortfarande går in här varje dag och kikar. Därför tänkte jag bjuda er på en liten uppdatering så att ni inte alltid kikar in helt förgäves. Med det sagt så är jag dock inte "tillbaka". Jag trivs faktiskt utmärkt med att inte ha en blogg att ständigt uppdatera. Den tiden och lusten finns fortfarande inte känner jag. All tid går åt till min lilla familj. Precis som det ska vara.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Vår älskade lille kille har blivit hela 2 månader och jag förstår inte var tiden har tagit vägen. Jag tycker dagarna går så ruskigt fort och jag njuter till fullo av allt mysigt som vi gör här hemma. Jag älskar att vara mammaledig och bara få ägna dagarna med min lille och pyssla med olika saker här hemma. Jag känner mig så rikligt välsignad att få vara mamma till just Mio. Jag tänker tillbaka på allt slit vi gick igenom för att äntligen få honom till oss och det var det värt 100 gånger om.

Han är verkligen en riktig liten guldklimp som är glad nästan jämt. Vaknar och somnar med ett leende och är nöjd bara han får vara med oss. Han lär sig nya saker nästan varje dag och han är en stor och stabil gosse med sina 6,7 kg.

Om dagarna brukar vi sitta i babysittern, leka i babygymmet, nackträna på lekmattan, göra babymassage, gosa med snuttefilten, leka med skallran, gå på promenader, dansa, sjunga sånger, klappa katten och såklart det viktigtaste... äta och sova.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

För min del så börjar även allt återgå till det normala rent kroppsmässigt. Foglossningen var ju i princip helt borta någon vecka efter förlossningen och mitt enda problem sedan dess har väl varit att min ena höft låst sig ibland. Men det verkar också ha försvunnit nu. Mina knän är fortfarande lite svaga men jag har kommit igång med träningen nu så det är nog bara en tidsfråga innan jag återfår lite muskler överallt i kroppen. I övrigt är det underbart att ha mycket energi igen och kunna röra sig mer obehindrat så jag njuter av mitt icke gravida tillstånd.

För att avsluta den här lilla uppdateringen vill jag bjuda på några bilder på vår lilla skatt som vi älskar så otroligt mycket.

Mio go och glad som vanligt
Mina fina killar redo för bröllop

 

11 kommentarer:

  1. Detta var riktigt kul att läsa, ta hand om er. Kramar från Mathilda och Rex

    SvaraRadera
    Svar
    1. 😊 Så kul att höra från dig. Man tappar ju helt kontakten (den lilla man nu hade) när man slutar blogga. Är allt bra med er också? Fina lilla Rex har ju fyllt 1 år. Tokigt så fort tiden går. Kram till er

      Radera
    2. Lite tråkigt att förlora vissa för man blir så engagerad i varandras liv :)
      Vi har varit sjuka mycket men tror vi är på bättringsvägen. Rex har blivit så stor och om två veckor börjar han på förskola.
      Han är allt bra fin er son, du får ta väl hand om er alla! Kramar

      Radera
    3. Wow, stor kille som börjar förskola och allt. Krya på er och ta väl hand om er också. Kramar <3

      Radera
  2. Men vad kul att du säger Hej! :D
    Så söt er lilla grabb är, helt underbar!! :) hoppas allt är bra med familjen och njut ordentligt under ledigheten :)
    Det har hänt lite för oss också, just nu är jag gravid, går in i v11 imorgon och bara hoppas att detta lilla livet väljer att stanna hela vägen! :)
    Kul att läsa lite om er igen och hoppas det blir någon uppdatering då och då :)
    Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä men ÅH vad kul att höra. Stort GRATTIS verkligen. Håller båda mina tummar och alla mina tår för att det ska gå väl för er den här gången. Trots allt jobbigt man ibland tvingas gå igenom på vägen så är det ändå så otroligt mycket värt det.

      Stor kram. Skriv gärna och berätta hur det går för er :)

      Radera
  3. Åh vad kul att få en liten uppdatering och så oerhört fin han är :)
    Det känns nästan som att man ju känner er, och tappat kontakten eller något. Konstigt att en blogg kan göra så mycket egentligen :)
    Hoppas ni har ett fortsatt bra liv :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, Tack!!
      Vi är ju oerhört stolta över vår lille prins såklart <3<3 och visst känns det tråkigt/konstigt att man på något sätt tappar kontakten trots att man inte egentligne känner varandra.
      Kramar till er.

      Radera
  4. Åå vad roligt att läsa! Härligt att höra att allt är bra och mysigt ^^ kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Ja, när så många ändå kikar in här då och då tänkte jag att jag kunde bjuda på en liten hälsning.

      Radera
  5. Åh vad jag jag blev av att det var en uppdatering idag (jag är en utav dem som kikar in varje dag) ;)
    Och så söt han är "lille" plutten, tiden går så fort ♡ /jessiwill

    SvaraRadera