Hej

onsdag 11 december 2013

BF+6

I natt drömde jag att hela slemproppen kom ut och att mina värkar startade. Jag var i fullkomlig extas och tänkte att "NU äntligen är det dags". Jag dansade glädjedans och kände mig allmänt lycklig. Tror ni jag blev besviken när jag vaknade upp till mitt vanliga ryggont och insåg att det hela bara var en dröm? Ja, riktigt besviken blev jag och min lycka sjönk direkt ner till noll igen när jag insåg att jag nu har ytterligare en dag att försöka genomlida, suck!

För typ en vecka sedan bestämde jag mig för att måla tånaglarna. Jag tänkte typ att "ingenting under förlossningen kommer ju vara direkt fräscht men jag kan ju åtminstone ha fina tånaglar". Så jag putsade till dem och satte igång att måla vilket verkligen blev ett stort projekt. Det tog 30 minuter att måla 10 naglar, ha ha. Det var allt annat än lätt och bekvämt men jag var SÅ nöjd när det hela var gjort och tänkte att jag nu i alla fall var redo för förlossningen och aldrig skulle ge mig in på att göra detta igen.

Hur tror ni mina naglar ser ut idag? Inte som för en vecka sedan i alla fall. Naglar växer ju som bekant så färgen har liksom hängt med och dessutom har den börjat flagna på vissa ställen. Okej, det ser fortfarande helt okej ut men inte sådär fint och fräscht som för en vecka sedan. Så trots att jag dyrt och heligt lovade mig att aldrig göra om detta så tror jag faktiskt att jag ska se till att göra det idag. Om jag dessutom ska få bort den gamla färgen först och sedan putsa till naglarna också innan jag målar ny färg så kanske jag lyckas döda en hel timma av min dag. Bra va? ;)

4 kommentarer:

  1. Haha jag målade oxå tånaglarna innan hon kom. Hur jag lyckades vet jag inte men det var ju inte gjort i en handvändning direkt...
    Så här i efterhand kändes det lite överflödigt då mina fötter stank fotsvett då jag kom i täta ballerina skor bär det var 30 grader ute... Haha
    Tyckte synd om bm en stund men sen glömde jag bort det.... ;-)


    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha. Ja, det är säkert helt överflödigt här med. Inte för att det kommer vara 30 grader varmt och jag kommer i ballerina och luktar fotsvett men nu är det ju istället vinter och KALLT. Jag kommer säkert ha typ raggsockar på mig under hela förlossningen och ingen kommer ens se mina pimpade tånaglar ;) Men det är ju ett tidsfördriv nu om inte annat så det får väl vara värt besväret. Och när jag sedan är på BB kan ju åtminstone jag själv glädjas över att mina tår ser lite pigga ut :)

      Radera
  2. Det tycker jag att du gör alldeles rätt i! Om några dagar kan du ju faktiskt de tårna utan att böja dig eller sitta; ) Något att se framemot :-) Jag förstår dig precis. Jag gick tio dagar över tiden och helt seriöst så tror jag att de tio dagarna var lika långa som de föregående nio månaderna! Något som underlättade för mig var att be sambon sluta lite tidigare vissa dagar. Då hade man en längre eftermiddag ihop och jag fick oftast extra energi att orka fixa lite hemma, laga lite extra god mat se några filmer ihop och så vidare. Men även om det inte känns så nu så kan jag lova att när bebis kommit så går tio dagar för fort istället; )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja usch, 10 dagar över tiden låter inget roligt alls men jag har börjat ställa in mig på att det antagligen blir så för mig med, minst. Men som du säger, sedan kommer 10 dagar gå allt för fort. Det är himla märkligt det där med tid.

      För övrigt håller jag helt med dig, jag får ofta också lite extra energi efter att Mattias kommit hem från jobbet och tacksamt nog har han lite flex så det händer då och då också att han kommer någon timma tidigare än vanligt, vilket är jätteskönt.

      Radera