Hej

måndag 9 december 2013

BF+4

Ja, jag är fortfarande väldigt gravid och bebis verkar fortfarande inte ha några som helst planer på att komma ut till världen. Idag är ju dagen som jag tippat på att han ska komma men jag tror faktiskt inte att han gör det, hur mycket jag än önskar det.

Trots att det varit helg och Mattias har varit hemma så har den här helgen känts otroligt lång och seg. Vi båda två har nog mest gått och väntat och hoppats på att något skulle ske.

Hur som helst så HOPPAS jag verkligen att det här var vår sista helg tillsammans utan en liten bebis. Inte bara känns det som att jag går upp typ 1 kg om dagen nu vilket gör allt så tungt fysiskt men psykiskt så är jag superkänslig nu. Det kom någon gång under helgen. Jag gråter för minsta lilla och är irriterad över det mesta. Det känns jättetråkigt att de sista dagarna som gravid är såhär å andra sidan är det ju inte mycket jag kan göra åt saken.

Idag ska jag till barnmorskan igen och jag är himla nyfiken på om magen har växt något sedan jag var där förra måndagen. För det känns verkligen som att jag blir större för varje dag och jag blir mer och mer nojig för att den lille där inne fettar på sig massa och kommer komma ut som en stor bebis. Men kanske är det så att jag har fått lite extra vätska i min kropp nu? För första gången under graviditeten känner jag nämligen nu hur mina ringar sitter tajt och hur vissa skor kan kännas lite trånga. Ja ja, vi får se vad barnmorskan säger.

Ska nog försöka se till att den här dagen går hyfsat snabbt med ett besök på stan efteråt med lite shopping och sedan ska jag nog baka lite lussekatter och njuta framför en film till kvällen :)

4 kommentarer:

  1. Kämpa på, allt från och med imorgon räknas som övertid för mig. Men jag vägrar kalla det övertid och tänker ist säga Bonustid :) låter mycket trevligare på så vis.
    Det finns inte mycket till känningar här heller, det kommer nog bara säga PANG så sätter det igång.
    Hoppas du får en bra dag. Jag har yrat runt hela fm och tänker nu unna mig egentid på soffan med kakor och seier.(måste kanske erkänna att den sista tiden har jag varit obeskrivligt onyttig och vräkt i mig massa gott, Men vad spelar det för roll eg, graviditeten är ändå snart över :P)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket och detsamma får jag väl säga till dig :) Visst känns det på något vis himla skönt att ha kommit till BFdatumet? Nu vet man liksom att det är väldigt nära, även om det i sig nästan gör det ännu mer jobbigt psykiskt faktiskt. Nu går man verkligen bara och väntar.

      Jag hoppas att det blir som du säger, PANG bara. Men just nu känns det nästan som att vi kommer behöva tvinga ut denna lilla krabat via igångsättning, suck! Nåja, det är ju ändå en hel del dagar kvar tills igångsättning så vi får väl hålla tummarna för att han inte dröjer allt för länge.

      Nu ska jag baka lussekatter och sedan också bara mysa framför Tvn ikväll med lite gott :)
      Kram

      Radera
  2. Nu är det nära! Så spännande, tittar in flera gånger om dan för att se om du skrivit något nytt :)
    Stort lycka till när det sätter igång!
    Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är det verkligen galet nära. Nu tycker vi dessutom att han är lite väl sen för vår smak. Men ut kommer han ju tillslut ändå såklart. Vi får bara öva på vårt tålamod någon/några dagar till.

      Kram

      Radera