Hej

lördag 7 december 2013

BF+2

Hade egentligen inte tänkt kika in här idag men Mattias fick lite oväntat besök från bästa vännen som just nu bor i Stockholm så han fick passa på att åka iväg ett par timmar nu på kvällen och ha det lite roligt med sina vänner. Lite trist för mig såklart för vi skulle egentligen åkt till stan och haft en mysig kväll men istället sitter jag själv och åter igen så går tiden i snigelfart. Men han kommer nog hem om ett par timmar så det borde jag väl klara ;)

I övrigt fick jag veta idag att en bekants lilla bebis kommit nu. Jag blev jätteförvånad för deras bebis var inte beräknad förrän runt den 25 december tror jag och visserligen skulle de få en tidigare igångsättning p.g.a lite tidigare komplicerade graviditeter/förlossningar men vad jag vet så skulle det inte ske förrän runt den 12 december eller något så deras lilla plutt måste helt enkelt ha valt själv att titta ut tidigare.

I vilket fall är det ju såklart jättemysigt för dem men jag måste erkänna att det känns rätt snopet att man själv (som var beräknad 20 dagar tidigare) fortfarande sitter här tjock och utan bebis. Men åh så liten det lilla livet var och kära nån så mycket man längtar nu.

På ett sätt känns det som att allt blir tyngre och tyngre för varje dag nu. Jag tycker magen rejält för varje dag och helt ärligt så tycker jag verkligen att den kan sluta växa nu. Trots detta går dagarna ändå hyfsat bra. Nog för att jag är less på att vara gravid, men jag vet vissa som berättat att de i princip bara suttit hemma och gråtit när de gick på övertid och att det var det värsta i deras liv och riktigt så illa har det inte blivit här än. Men jag kanske säger annorlunda om jag fortfarande sitter här med stor mage om 10 dagar ;)

Vi vill gärna att du kommer ut snart lille vän





4 kommentarer:

  1. Men gud va vacker du är gravid!! Väldigt fin bild :) /jessiwill

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så hemskt mycket :) Det är precis sådant man vill höra just nu <3

      Radera
  2. Hur vacker är inte du då?!! :) Fina vän, håller tummarna nu! <3

    SvaraRadera