Hej

fredag 6 december 2013

BF+1

Ingen bebis i sikte här inte och egentligen var det väl lika bra det för det blev en faslig snöstorm här igår kväll som vi inte alls var beredda på. Vi var borta under kvällen och när vi skulle åka hem var det väldigt läskigt att vara ute och köra, det blåste jättemycket och det var som iskristaller på vägarna. Jag tänkte "i natt får han gärna stanna inne i magen för jag har då ingen som helst lust att med onda värkar ta mig ut i det här vädret och ut på vägarna". Han lyssnade snällt där på sin mamma och hade inte den minsta lust att komma ut i natt.

Nu är jag hyfsat utsövd igen så nog tycker jag att idag hade varit rätt lämpligt. Snön ligger vit på marken och det hade väl varit mysigt att födas då? Men, åter igen tror jag inte att Herrn och jag har samma planer. Han verkar trivas supergott i magen och jag har inte den minsta antydan till värk eller annat, suck!

Ja ja, idag ska jag försöka storstäda inför helgen och hoppas på att det blir sista städningen innan liten kommer till oss. Jag har känt mig lite stressad de senaste dagarna för att jag inte riktigt orkat ta tag i städningen här hemma och visst, vi hade nog haft tid att plocka undan när väl värkarna satt igång också men jag har tänkt på scenariot att det sätter igång på sen kväll/natt och då kan vi visserligen gå här och småplocka med städa (dvs dammsuga och så) kan man ju inte göra mitt i natten när man bor i lägenhet. Kanske är det lustigt att det är DET jag går och oroar mig över men faktum är att det just nu känns väldigt viktigt att inte sedan behöva komma hem från BB med huset fullt av dammtussar överallt. Sedan kan det ju gott hända att mina föräldrar får komma över en sväng och se till vår lille misse och jag skulle skämmas så mycket om det inte var hyfsat städat.

Hur som helst, det ska bli skönt att gå här hemma och pyssla lite med ditten och datten i lugn och ro lyssnandes till julmusik. Jag är ju knappast en orkan längre som kan göra sådana här saker snabbt utan det tar TID. Emellanåt måste jag ju nämligen äta och vila ryggen också så har jag tur är jag kanske klar lagom tills att Mattias kommer hem från jobbet :)

För övrigt så brukar jag ju för det mesta knappt uppdatera bloggen alls över helgen och det är inte alls säkert att det kommer bli något uppdaterande nu heller, oavsett om det blir bebis eller inte. Så hör ni inget nu över helgen så behöver ni inte bli helt excited för det. Det kan helt enkelt vara så att jag försöker insupa de sista dagarna av att bara barnlös tillsammans med min man och då har jag viktigare saker för mig än att sitta vid datorn.

Men trevlig helg på er alla i all fall :)


2 kommentarer:

  1. Vad rolig du är :) Jag hade nog inte haft en tanke på att dammsuga om min förlossning startade nu :) Fast jag gillar i och för sej när allt ligger på sin plats. Men lite damm stör mej inte.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, alltså normalt sett så stör det mig inte heller med lite damm. Jag kan till och med ha det rätt stökigt runt omkring mig ett par dagar utan att tycka att det är hela världen (även om jag mår mycket bättre när det inte ligger kläder och prylar överallt). Men just nu känns det väldigt viktigt.

      Kanske beror det lite på min uppfostran. Mamma och pappa var alltid noga med att det skulle städas ordentligt innan om vi skulle iväg ett par dagar eller mer. Jag och min bror tyckte givetvis att det var supertråkigt men nu förstår jag helt klart varför. Det känns så otroligt tråkigt att komma hem från en resa och mötas av stök hemma. Nu skulle det aldrig falla mig in att åka hemifrån och inte städa innan (alltså, om vi åker iväg över helgen eller en hel vecka då menar jag.)

      Nu räknar jag ju ändå med att vi kommer vara borta några dagar på BB så det är nog därför det känns viktigt att det är rent och städat när vi kommer hem. Det sista jag vill göra direkt är ju att behöva städa ;)

      Radera