Hej

onsdag 18 december 2013

BF+13

Skönt att jag fick sova gott igår natt i alla fall för i natt vet jag inte riktigt vad som hände. Jag hade svårt att somna in och sedan låg jag och vred och vände på mig nästan hela natten. Kanske berodde det på att jag råkade sova ett par timmar mitt på dagen igår? Jag ska hur som helst verkligen försöka hålla mig vaken idag så att jag får sova i natt. Känner att jag verkligen behöver nattsömnen nu om jag ska orka med förlossningen till helgen.

Det är verkligen nära nu. Nästan lite pirrigt nära faktiskt. Jag räknar med att morgondagen kommer kännas lite stressig för det blir ju verkligen sista dagen som vi kan fixa med saker och se till att städa och förbereda innan vi åker iväg på lite obestämd tid.Vi räknar inte med att vara hemma innan julafton men skulle vi ha turen att förlossningen går snabbt och att vi alla mår bra kanske vi hinner hem trots allt.

I vilket fall som helst räknar vi nog med en väääldigt lugn jul för vår del. Vi hade stora planer på att riktigt lyxa till det och köpa äkta gran och allt i år och fira en härlig jul med både Mattias familj och sedan min. Gran blir det ju inte kan jag säga. Det är ju ingen idé att köpa en nu och sedan vara hemifrån hela julen. Dessutom vet jag inte hur det skulle fungera med Tiger och en gran. Jag skulle nog inte våga honom vara ensam med ett sådant fint klätterträd i flera dagar. Det skulle kunna sluta i stor katastrof ;) Om det blir något julfirande med familjerna återstår väl att se. Vi har sagt att vi kanske åker dit en sväng bara för att visa upp lillen och äta gratis. ha ha. Nä, det lät fel, men jag menar att det nog inte skulle vara helt fel att slippa laga mat och så ett par dagar efter hemkomsten. Kan ju vara rätt skönt att bara bli lite ompysslad. Men vi bestämmer varken det ena eller andra förrän samma dag för innan dess vet vi ju faktiskt inte hur vi mår, var vi befinner oss och vad vi orkar med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar