Hej

tisdag 17 december 2013

BF+12

Åh vilken härlig natt jag haft för ovanlighetens skull. Jag hoppas att varje natt bli såhär bra tills lillen kommer för då kommer jag ju faktiskt vara utvilad när det väl är dags.

Var ju hos barnmorskan igår och vi pratade lite kort om eventuell igångsättning. Det blir på fredag och eftersom vi har två sjukhus här i Göteborg så tror jag knappast att jag behöver oroa mig för platsbrist. Hon försäkrade mig i alla fall att det BLIR igångsättning då och vi åker helt enkelt inte hem utan en bebis.

Det var så otroligt skönt att höra. Helt plötsligt kunde jag slappna av på ett helt annat sätt och ha ett slutdatum att se fram emot. Jag är ju helt inställd på att det kommer bli igångsättning (även om bm sa att hon fortfarande inte tappat hoppet om att det kan sätta igång av sig självt) och det skulle innebära att vi har några få dagar kvar att pyssla med vårt och fixa här hemma vilket känns väldigt lagom helt plötsligt. Vi ska tvätta, handla, packa väska, städa, göra lite storkok, julshoppa det sista och bara fixa lite andra småärenden. Det kanske inte låter så mycket för världen men i princip allt får göras när Mattias kommer hem från jobbet då jag inte riktigt orkar själv längre och då helt plötsligt har man ju inte så mycket tid på sig.

Sjukhuset kommer ringa oss dagen innan, alltså på torsdag, för att meddela tid och plats. Så spännande. Den här veckan blir helt enkelt inte lika långtråkig i ensamhet eftersom Mattias bara jobbar fram till torsdag i.o.m igångsättningen på fredag. Sedan ska vi vara hemma tillsammans i nästan 4 veckor och bara mysa. Det kommer bli underbart.

Jag undrar hur lång tid förlossningen kommer ta och om vi kommer hinna hem innan jul eller inte. Vi hade ju lite planer på att besöka våra närmaste familjer på julafton och juldagen men nu när förlossningen dröjt så länge så får vi väl se hur det blir med den saken. Blir vi bara hemma i lägenheten blir det nog också mysigt och är vi kvar på BB så blir det väl kanske ingen jätterolig julafton även om det säkert kan vara mysigt också att bara få gosa med vår bebis oavsett plats. Kanske gör personalen något extra mysigt för de som ligger där på just julafton, man kan ju hoppas att de har lite extra god mat och så ;)



8 kommentarer:

  1. Vad skönt att ha fått ett datum iaf! Nu är det inte lång tid kvar :) Önskar er all lycka!

    SvaraRadera
  2. Så spännande :) vi fick pepparkakor och lussebullar ;) och en ljusstake på rummet :)

    //Lisa

    SvaraRadera
  3. Nu får bebis se till att komma ut, jag gissade ju på dagens datum ;)
    Stort lycka till på fredag, och såklart även om han vill titta ut frivilligt innan :)
    Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är en riktigt envis rackare den här bebisen. Han verkar inte ha några som helst planer på att komma ut idag heller tyvärr. Men snart kommer han :D

      Radera
  4. Spänningen är olidlig! :) Väntar och väntar på att det ska stå nått i den här stilen " Vår prins har äntligen anlänt :D " Vad skönt att natten varit bra, vila vila vila det behövs all energi på stora dagen med D! :) Ett annat tips, ta vara på sista dagarna, timmarna och minuterna med din sambo. För den lilla kommer vara sååå beroende av dig den allra första tiden <3 Har iaf blivit så för oss, lilla prins Eli tar upp mammas tid hela tiden ;) Såå vi har svårt att få egentid, vilket verkligen behövs även fast den lilla skatten kommit <3 Njut varje minut! :) Snart är ni 1+1= 3 <3 Och Ni får det bästa livet kan ge <3 //Linda & Eli :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, allt är jättespännande men dessvärre går det ju himla långsamt fram. Den här bebisen vill verkligen inte komma ut. Envis redan från start minsann :) Vi försöker ta vara på tiden nu innan även om det är svårt eftersom att det är mycket saker som "måste" göras på kvällarna. Laga mat, diska, handla och alla andra sådana saker som jag inte riktigt klarar av ensam längre. Men vi passar ändå på att njuta av att kunna äta middag ihop i lugn och ro och lite TVmys varje kväll brukar det allt bli. Man får vara glad för det lilla :)

      Radera