Hej

söndag 15 december 2013

BF+10

Tänk att det redan är den 15 december och här fortsätter vi på övertid med bebis i magen. Måste vara ett himla mysigt litet hem jag skapat där inne för han vill sannerligen inte komma ut. För någon vecka sedan letade jag alla möjliga tecken på att det snart kunde vara dags men det har jag slutat med nu för det finns helt enkelt inga tecken. Inga sammandragningar, inga förvärkar, ingen slempropp, ingen vattenavgång... NADA.

Men trots att det är jobbigt p.g.a att det känns som att min egna kropp strejkar mer och mer för varje dag så känner jag inte längre den där extrema hopplösheten som jag hade de första 6 dagarna på övertid. För övrigt blir det igångsättning nästa vecka hur som helst och det känns jätteskönt att veta att det bara är några få dagar kvar i vilket fall som helst. Nästa vecka så har vi honom hos oss. Gissa om vi längtar? :)

Imorgon ska jag till barnmorskan igen och det blir också sista besöket. Blir skönt att få mäta magen och lyssna på hjärtljuden. Man blir ju lite extra nojig nu på slutet att något ska gå snett. Usch, hemska tanke. Sedan vet jag inte riktigt om det blir lite mer prat angående igångsättningen. Jag fick ju några papper sist som förklarade en del men jag längtar så tills att jag faktiskt får själva datumet och tiden. Mentalt är det skönt att ha något att sikta in sig på. Fast i papperna står det att någon från sjukhuset ringer inom 1-2 dagar innan igångsättningen sker och berättar vilken avdelning man ska till osv. 2 dagar innan, okej, men 1 dag innan känns lite väl... nära inpå kan jag tycka. Jag hade nog uppskattat om jag fick veta avdelning/tid mer än kanske ett par timmar innan vi ska åka dit. Jag har också börjat tänka lite på det här med OM det skulle vara fullt på förlossningen. Jag är livrädd för att de ska säga att jag får vänta en dag eller två för att det inte finns plats för mig. För jag tänker att de liksom prioriterar de som kommer in och är i full gång med sin förlossning framför någon som inte ens är det minsta mogen typ, ha ha! Men det kanske inte fungerar så? Har man tid för igångsättning så har man kanske plats helt enkelt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar