Hej

torsdag 5 december 2013

Beräknad förlossningsdag

Idag är det den 5 december 2013 vilket alltså är dagen som vi så länge gått och väntat på.  Nu har jag ju tidigare redan sagt att jag inte direkt hakat upp mig på just detta datum för det är trots allt inte så vanligt att barnet kommer på just detta datum, men visst är det ett stort måldatum ändå.

Det innebär att vi faktiskt har fullgjort en hel graviditet och att bebis nu borde vara helt färdigbakad. Nu är det verkligen nära tills vi får träffa vår älskade, efterlängtade lilla son, som vi väntat och så mycket upp och nedgång vi haft på vår resa.

Det verkar dock inte som att det blir någon bebis idag heller. Visserligen ska man kanske aldrig säga aldrig, den här dagen har ju många timmar kvar och när det väl sätter igång så kan det ju gå i rasande fart. Men jag tror nog inte jag kommer ha sådan tur utan föreställer mig mer en dygnslång förlossning.

Hur som helst så är ju vår tid utan bebis väldigt begränsad nu och det ska bli jättespännande att se vilket datum han tillslut väljer att titta ut på. Ett datum som kommer ligga oss varmt om hjärtat för resten av livet ♥

Som vi längtar efter dig nu

4 kommentarer:

  1. Oj så nära det är nu!
    Jag har ju gissat på idag ju så nu får han sätta fart!
    Visst kan det gå fort, men det är ju skönt om set inte går alltför fort oxå... ;-)

    Hoppas du kan få tankarna åt annat håll tills det väl sätter igång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en hel del gissningar som är förbi nu, tyvärr, ha ha!
      Men jag hade varit himla nöjd om det kanske satte igång idag och han kom ut imorgon, helt okej :)

      Radera
  2. Åhå så spännande det är :D Jag håller ju på mitt datum den 13:e december så nästa fredag kommer han ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är himla spännande nu. När som helst :)

      Radera