Hej

tisdag 3 december 2013

2 dagar till BF

Ja, visst är det galet? Egentligen känns nästan lite löjligt att räkna ner nu för i ärlighetens namn känns det som att vi redan är i mål och bara väntar på att det ska smälla vilken dag som helst. Jag menar, BF är ju faktiskt bara ett beräknat datum (som dessutom för många ändras flera gånger om). Så jag tror ju att sannolikheten att han skulle komma idag är lika stor som det var för en vecka sedan eller som det är om 2 veckor. Visst är det väl statistiskt så att det är vanligare för förstföderskor att gå över tiden, men man kan ju omöjligt veta om man är en av dem så det tycker jag är tråkigt att kanske bli lite nere utav.

Städbrallorna är på och magen ramlar snart
ner i golvet :) Vecka 39+4
Samtidigt förstår jag ju att det här BF-datumet för många är lite magiskt. Under hela graviditeten har det ju åtminstone varit en riktlinje och ett mål, även för mig. Och lite extra kanske jag också kommer fira när vi väl är där, för då känns ju tiden tills vi får träffa vårt barn på något vis väldigt begränsad.

Men men, idag är idag så nu fokuserar jag mest på vad som ska hända idag, vilket inte är något roligt alls. Gårdagen gick så väldigt fort tycker jag. Det var barnmorskebesök och sedan gick jag och en kompis på stan i några timmar och jag hann knappt komma hem och göra något annat än att plocka undan lite och laga middag innan Mattias kom hem från jobbet. Sedan var vi båda två så trötta så vi däckade i soffan och innan läggdags tog jag mig ett varmt bad. Ibland går dagarna bara så väldigt fort och det var så skönt att ha en sådan dag igår.

Idag som sagt så är det inte lika mycket på schemat. Det ska städas lite och sedan storhandlas ikväll, men annars ingenting. Ska nog försöka ta mig ut på en liten promenad också, skönt med lite frisk luft om inte annat.

Vi säger så för nu :)

4 kommentarer:

  1. Ja det är en rejäl & fin kula du har nu :D så spännande! Snart kan det plötsligt slå till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag trodde nog knappt att den skulle bli så stor men nu får den nog sluta växa för det är TUNGT och otympligt ;) Jag hoppas ju fortfarande på att vattnet ska gå med ett splash varje gång jag reser mig upp, ha ha. Än har det ju inte hänt (och kommer förmodligen inte att göra heller) men snart kommer han ju ut i vilket fall :)

      Radera
  2. fin mage!

    Jag vet inte om du tycker om julkalendrar med tävlingar? Jag har nämligen en igång just nu där man varje dag vinner smink, kläder och prylar bland annat! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för kommentaren och tack för tipset om julkalendern i din blogg :)

      Radera