Hej

torsdag 14 november 2013

Vad behöver man för småplock?

Ja, jag tänker att det kanske är dags snart att ta en vända till apoteket och införskaffa sig lite småplock som kan vara bra att ha till en bebis. Alltså än så länge har vi i princip ingenting. Det vi har är lite oparfymerad barnolja som jag tänker att man har i badet och sedan har vi ett nagelkit och en mjuk borste som man kan borsta skorv med eller om han nu skulle ha en rejäl kaluffs ;)

Men vad mer "behövs"? Givetvis kan man ju köpa allt efterhand men jag tänker att vissa saker kan ju vara sköna att ha så man slipper springa till affären/apoteket i tid och otid med en liten. Så vad hade ni användning för? Salvor, febernedsättande, prylar?

2 kommentarer:

  1. Hrm..i början hade vi nog inte mer än salvan Inotyol (grymt bra!) som vi hade till ev röd rumpa. Sen körde vi bara med ekologisk olivolja i badet (gör fortfarande) och så använde vi bröstmjölken till torra partier på lilla kroppen. Det går liksom inte åt så mycket, tyckte inte jag iaf ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, vad bra, för just Inotyol fick jag igår på min babyshower :)

      Radera