Hej

torsdag 14 november 2013

Vecka 37

Sista dagen i vecka 37 idag. 21 dagar kvar till BF. 1 dag kvar tills lillen räknas som fullgången. På något vis kännas det konstigt nog nästan som att väntan är över. Åtminstone den där lång väntan på att månaderna och veckorna ska gå och att magen bara ska växa. Nu går jag liksom bara och väntar på att det ska sätta igång, vilket ju kan ske precis när som helst. Eftersom att jag verkligen tar en dag i taget så känns inte väntan jobbig. Jag tänker inte att BF är om 3 veckor och att jag MAX får gå i 5 veckor till utan jag tänker som sagt dag för dag. Det är mycket trevligare :)

Vår lille kille är "stor" nu. Det känns i magen att det inte finns mycket plats. Det bökas väldigt och rörelserna är väldigt tydliga även utanpå magen. Det putas med rumpan och trycks ut med fötterna och jag måste nog säga att även om det ibland blir väldigt intensivt och nästan lite obehagligt så gillar jag nog den här typen av rörelser bäst. Tycker det är häftigt att kunna känna allt så tydligt, med bara lite hud i mellan oss och jag var faktiskt aldrig riktigt förtjust i att helt plötsligt få en spark i sidan. Dessutom tycker jag att det känns så tryggt nu för tiden på något vis. Han rör sig så mycket mer nu (eller så är det bara det att jag känner allt nu) och jag behöver verkligen inte oroa mig för om allt är okej.

I övrigt är dagarna lugna. Jag tar som sagt en dag i taget och det är nog bäst att inte planera för mycket för vissa nätter sover jag jättedåligt och orkar ingenting dagen efter medan vissa nätter är helt okej och jag har energi för både det ena och andra.

Appropå nätterna så är det bekvämt att ligga på upprätt som mögligt. Hade jag kunnat hade jag nog gärna suttit och sovit på ett vis. Ibland trycks allt ihop så väldans så det blir svårt att andas och så blir jag illamående. Men som sagt, det går också mycket upp och ner. Vissa nätter är jobbiga och andra helt okej.

Vi är fortfarande inte helt klara med packning av BB-väska och inköp av exakt allt. Men vi tar det lite pö om pö. Skulle han komma imorgon skulle vi ändå ha det viktigaste och resten kan vi ta lite allt eftersom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar