Hej

fredag 15 november 2013

Packa om lite i väskan

Ja, nu har jag roat mig med att packa om lite i BB-väskan. Eller kanske snarare ska säga att jag har roat mig med att plocka ut de klädesplagg vi hade packat. Vi fick ju så mycket fint igår så jag blev sugen på att packa ner lite andra saker.

Men sedan insåg jag att det mesta ju varit väldigt mycket för stort till en nyfödd och funderade på om jag kanske åtminstone kunde ta med något i storlek 56. Gick in lite på internet och kikade och det var ju såklart väldigt olika vad folk tyckte men tydligen ska det väldigt mycket till att bebisen ska behöva större än storlek 50. Läste om en kvinna som fått tre barn och alla hade varit runt 53 cm och vägt ca 4,5 kg och ändå hade storlek 50 suttit perfekt.

Vår overall som vi ska ta med är storlek 56 och den kommer antagligen vara stor men det gör inget. Där emot vill jag gärna att de få kläder vi sätter på honom på BB inte är hur stora som helst. Så jag funderar faktiskt på att skippa att packa storlek 56 över huvud taget.

Det är ju omöjligt att veta dels hur stor han kommer vara men också hur länge vi kommer stanna på BB. Jag räknar väl med några få dagar om allt verkar normalt och jag räknar med att vi inte kommer behöva så mycket kläder. Men samtidigt tar ju bebiskläder verkligen ingen plats alls så då packar jag hellre ner lite för mycket än för lite.

Vilket problem jag står inför, eller hur? ;)

4 kommentarer:

  1. Haha det låter som mig när jag packade väskan, hade så svårt att veta vilka storlekar & hur mkt vi skulle ha med oss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ha ha, vad löjlig man är egentligen. Bebisen kommer säkert vara naken nästan hela tiden ändå. Och de få stunder som han har kläder spelar det väl egentligen ingen roll hur de sitter på eller om de matchar eller inte. Men det klart, det är ens nyfödda barn och det klart man har sett fram emot att få sätta på de första kläderna och man vill ju att han ska vara fin :)

      Radera
  2. När Leah föddes fick vi ligga kvar 4 nätter (hon hade hög sänka). På hela den tiden hade vi inte några kläder på henne alls, bara hud mot hud och filt.. Så vi klädde inte på henne förns det var dags att åka hem..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl lite så jag tänker också egentligen. Att det nog blir mycket hud mot hud på BB. Men jag misstänker ändå att våra föräldrar och kanske något syskon kommer och hälsar på oss och då vill vi ju ha något vi kan sätta på pojken :) Sedan vet man ju inte, han kanske lyckas bajsa ner sig just under den tiden vi har besök så jag tänkte att det vara bra att ha med något extra också så han verkligen har rena kläder till dagen då vi åker hem :)

      Radera