Hej

fredag 15 november 2013

FULLGÅNGEN

Ja, mina vänner, kan ni tänka er det? Idag är jag i vecka 37+0 så nu är jag (eller bebisen) fullgången. Han är helt redo för att komma ut och det enda som händer nu innan förlossningen är att han tjockar på sig lite. Nu kan jag ju helt släppa all oro på att han kommer födas för tidigt. Inte för att jag haft någon direkt oro för det tidigare för han har ju aldrig visat några tecken på att vilja komma ut, ha ha, men ändå.

Nu tror ju jag att han kommer dröja ett par veckor till, men jag ska ju inte heller sticka under stolen med att han mer än gärna får komma tidigare. Från och med idag så känns det lite som att ju tidigare desto bättre. Antagligen känner jag så eftersom att julen närmar sig och jag tycker väl att ju fler dagar före jul han kommer desto bättre. På något vis känns det bara smidigare för framtiden att planera kalas för honom om det inte sker precis dagarna innan julafton för då har verkligen alla fullt upp. Rent födelsedagsmässigt i övrigt bryr jag mig inte så länge han inte kommer på självaste julafton då, för då blir det besvärligt. Jag vill ju att han ska få en egen dag :)

Hur som helst så kommer vi nog ta en lugn helg här hemma och småpyssla med lite, inhandla det sista som vi vill ha, sortera, städa, vila och fixa vinterdäck på bilen. Lite smågöra sådär som vore skönt att ha gjort innan. Men sedan, på måndag, tänkte jag gå i trappor. ha ha. Ja, jag menar, alla säger att det bara är myt med dessa tips och tricks som finns och jag tror väl också att om bebisen inte är mogen för att komma så gör han ju inte det bara för att man går i lite trappor. Men samtidigt skadar det ju inte heller att göra det, visst?

Vilka knep provade ni för att få ut era skatter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar