Hej

måndag 25 november 2013

Måndag igen

Ja, helgen är över och en ny vecka har börjat. Nu tycker jag dagarna rusar fram. Vilken dag som helst kan ju vår lilla son komma till världen men trots det så känner jag mig lugn och det känns inte alls lika jobbigt att gå och vänta som för ett par veckor sedan.


Hade stora problem med mitt ben förra veckan men jag vaknade upp i morse utan knäont vilket känns fantastiskt. Jag var orolig att förlossningen skulle sätta igång och att jag inte ens skulle kunna gå på benet men nu slipper jag troligtvis oroa mig för den biten vilket känns jättebra för jag vill ju kunna stå/gå och hjälpa lille bebis att komma ut.
Vecka 38+3
Nu passar inte många kläder längre så
man tager vad man haver...
...och det som känns bekvämt

Solen skiner så jag ska väl ta mig ut på en liten promenad och ikväll ska vi gå på bio så den här dagen kommer verkligen gå undan den också. Och med tanke på biobesöket ikväll som jag ser fram emot en massa så får han gärna stanna inne i magen idag med, men det tror jag inte blir några problem för alla känningar är som totalt bortblåsta. Så ikväll satsar vi på en härlig date jag och Mattias och imorgon välkomnar vi mer än gärna en liten pojke att födas... om han nu vill det :)

2 kommentarer:

  1. Åh vad spännande det är nu! Minns ju själv så väl den där väntan. Hoppas din får en riktigt trevlig date, snart är det bebis för hela slanten så ni inte hinner med annat! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, allt är jättespännande :) och du har så rätt. Vi får passa på nu de sista dagarna att umgås och göra något roligt bara vi vuxna, för sedan blir det bara bebis. Men just nu känns det mer än okej. Vi är redo för det :)

      Radera