Hej

tisdag 26 november 2013

Ensiffrigt

Idag är det 9 dagar kvar tills den här lilla pojken är beräknad att födas. Vi är alltså nere på ensiffrigt och nu är det ju så spännande så man nästan inte kan sitta still. Jag minns när det var en si sådär 230 dagar kvar och det kändes som att det var hur lång tid som helst tills det var förlossningsdags men nu helt plötsligt är vi här och jag tycker det har gått jättefort.

Vi väntar och längtar och jag letar tecken (som uppenbarligen inte existerar) på att det skulle vara dags snart. Men faktum är att även om jag nu är supernyfiken på vem som ligger i magen så känner jag mig lugn. Varje dag som går är ju hur som helst en dag närmare förlossningen och eftersom att ingen vet exakt när den blir så blir ju varje dag också spännande på det viset.

Skulle jag gå över tiden fullt ut så är det ju ändå bara 3 veckor kvar tills han kommer och det är ju verkligen inte lång tid det heller. Inom bara några få veckor har vi vår lilla bebis hos oss. Åh så mysigt det ska bli.


2 kommentarer:

  1. Jag tror han kommer den 12:e ;)
    (våran bröllopsdag)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Ja, det låter fint. Vid närmare eftertanke kom jag på att den 11 hade varit ett bra datum annars, för det blir ett himla coolt födelsedatum 13-12-11 ;) Men 13-12-12 är inte helt fel det heller, lika så 13-12-13 :)

      Radera