Hej

fredag 22 november 2013

I sista stund

Ja, jag insåg idag att jag inte ansökt om föräldrapenning än. Jag har ju de senaste veckorna gått hemma med graviditetspenning men den går ut den här veckan så från och med måndag hade jag stått utan ersättning om jag inte kommit på detta, vilken tur. Besvikelsen blev dock stor när första utbetalningen inte kommer ske förrän i slutet på januari :( Hm, det betyder att vi blir utan inkomst från min sida i december, vilken himla tur att Mattias har jobb så att vi klarar oss ändå. Men januari blir väl ändå en rätt fattig månad med tanke på att man dessutom brukar få decemberlönen lite tidigare innan jul. Ja ja, värre hade det ju kunnat vara!

Hur som helst känns det konstigt att ha anmält detta nu för första gången. Så vuxet på något vis. För att inte tala om hur nära det känns innan lillen kommer till vår familj. Hi hi, längtar så mycket och hoppas att han kommer snart, helst idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar