Hej

måndag 11 november 2013

Ditt och datt

Tack för alla kommentarer angående blöjor. Det blir nog Libero för oss här som första blöja och sedan får vi väl se om den verkar bra eller om vi går vidare och testar något annat märke.

Dagarna går både fort och långsamt. Helgen gick jättefort då vi hade både födelsedag och annat att göra. Men helgen går ju alltid så himla fort när både jag och Mattias är lediga. Idag där emot har tiden gått rätt långsamt. Jag sov så dåligt i natt så jag har varit jättetrött hela dagen och inte orkat med många knop förutom att ligga i soffan och laga lunch. Ikväll blir det pannkaksmiddag och sedan lite pepparkakor på det. Lugnt värre med andra ord.

Det är så spännande nu för jag följer några bloggar som har beräknat datum 1-3 veckor innan mig och det känns som att det börjar bli dags nu för åtminstone 2 st. Jag kan inte hålla mig borta utan kikar in lite titt som tätt för tänkt om bebisen kommit, så spännande!

Det har även fått mig att inse att det verkligen snart är vår tur. När vet vi ju såklart inte och det är ju lite det som är så spännande. Fick idag dessutom en helt ny känsla i magen. Jag vet inte om det är förvärkar eller vad det kan tänkas vara, men jag har inte känt det förut. Det var långt nere i livmodern men inte som mensvärk direkt utan mer som en nypande smärta. Jag säger smärta för att det ändå gjorde ont på sitt sätt, men det var ju knappast ont så att jag ville ha en värktablett. Ja, det bästa sättet att beskriva det på var nog helt enkelt som att bli nypt... fast i livmodern ;)

Det kom och gick några gånger och helt plötsligt började jag undra om det på riktigt kanske var något på gång. Då kände jag mig lite stressad för att vi inte packat någon väska än och för att jag lämnat lägenheten som ett litet bombnedslag idag p.g.a trötthet. Dock verkade det som att bebis kände mina känslor för kort därefter slutade det :)

Men i framtiden ska jag nog ändå tänka på det, att försöka hålla ordning efter mig på dagarna för jag skulle avsky att behöva åka till förlossningen och lämna massa skräp och disk. När jag åker hemifrån vill jag att det ska vara rent och det är det jag vill komma hem till sedan med bebis också. Sedan tror jag att det kanske blir till att packa en liten väska snart också med lite kläder och annat, bara ut ifall att. Och bädda bebisens säng samt köpa spjälskydd och regnskydd till vagnen. För det är nog bara de 2 sakerna som är kvar att inhandla. Men det fixas lätt, har redan bestämt både vilket spjälskydd och vilket regnskydd jag vill ha, så det är bara att åka iväg och köpa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar