Hej

torsdag 10 oktober 2013

Tillbakablick och blick in i framtiden

Har suttit och läst lite gamla inlägg i bloggen. En del från tiden med Lilly i magen men också en del från i påskas, då jag preciiis fått veta att jag var gravid igen.

Känner mig lite besviken över att bloggen på något vis riktigt riktigt blev densamma efter Lilly, men det har varit väldigt svårt att fokusera på att upprätthålla den blogg som jag ville ha från början när allt blev så annorlunda.

Nu för tiden finns det inte mycket ork till att vara engagerad i bloggvärlden. Kan bara tänka mig att min blogg för tillfället klassas som rätt tråkig då det ofta är brist på bilder och intressanta inlägg. Men så är det väl ibland kanske?

Jag har funderat mycket på att lägga bloggandet åt sidan. Det gjorde jag ju även efter att Lilly kom, men då kände jag ändå viss saknad så jag ville inte sluta helt. Jag har också funderat på att börja på ny kula helt. En del av mig känner nämligen att jag borde ha gjort det efter Lilly. Det här var på något vis hennes resa och hennes blogg. Att jag nu fyllt hennes resa med massa strunt om min ointressanta vardag känns fel. Det känns också fel mot vår lille kille som kanske inte får det utrymmet han förtjänar.

Äh, nu svamlar jag igen. Men jag vill väl egentligen bara på något vis förklara varför inlägget ibland kommer väldigt sällan. Varför bilderna knappt existerar och varför jag kanske inte orkar lägga ner tid och energi på att förmedla "viktiga" saker.

Tänker också jättemycket på hur jag kommer vilja göra när bebisen väl är ute. Han kommer vara vårt stora ansvar och jag vill INTE att det blir så att jag hänger ut honom på internet. Kommer jag vilja visa bilder på honom? Antagligen kommer jag vilja det för jag kommer ju vara hur stolt som helst, men hur många? Hur ofta? Hur mycket?

Vilken typ av blogg vill jag ha? Om jag ens kommer ha tid för en sådan.

Jag har väl hur som helst bestämt mig för att försöka fortsätta uppdatera bloggen de få veckor som ändå är kvar nu. Dels för att jag ändå vill ha det dokumenterat och dels för att jag vet att det är många som följt oss från början och såklart vill ni också veta vem det är som gömmer sig i min mage och ni vill nog veta att allt blev bra tillslut.

Så jag kör väl helt enkelt på till december någon gång och sedan får vi väl se vad som händer.

6 kommentarer:

  1. Jag har samma funderingar själv faktiskt. Har sagt december, sen får vi se om resan i bloggvärlden slutar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi får väl se hur det blir för oss båda då :)

      Radera
  2. Hoppas på att få följa med tills lillebror är här!

    SvaraRadera
  3. Jag kommenterar inte så mycket här, men jag läser allt som skrivs! Jag började läsa när du hade Lily i magen och blev så ledsen när det slutade så olyckligt. Sen när jag upptäckte att du börjat igen och var gravid på nytt blev jag så glad för er skull! Vill gärna att du fortsätter åtminstone tills lillebror är här så att man vet att allt slutar bra! :) Skulle ju såklart vara jättekul att få se en bild på honom sen också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kanske inte blir lika flitigt eller roligt i bloggen men jag tänkte ändå försöka satsa på att fortsätta skriva åtminstone fram tills han är här. Sedan får vi se hur jag vill göra :) Kram och tack för kommentaren. Alltid kul att höra om folk som hängt med såpass länge!

      Radera