Hej

måndag 21 oktober 2013

Helgen som varit

Måndag igen och jag är tillbaka efter en liten bloggpaus under helgen. Som vanligt brukar det vara fullt upp så då har jag inte tid eller lust att blogga.

I helgen bestämde vi oss för att börja förbereda lite mer ordentligt inför lilla livets ankomst och det kändes så mysigt att skönt att göra det. Vi gjorde en ordentlig lista med allt som vi behöver införskaffas och och betade sedan av lite på listan. Dessutom gick första tvättlasset med bebisen saker, nåja, det var bara lite sängkläder som tvättades upp men ändå.

Dessutom var vi och hämtade spjälsängen som vi fått låna och när vi monterade upp den insåg vi att den var för stor för vår lägenhet (en Stokke). Det är ju trots allt en säng som bebisen kan ha i 3 år och med tanke på element och garderober som finns i vårt sovrum så fick sängen helt enkelt inte plats.

Men faktum är att det inte gjorde mig sådär jättemycket. Visst är det skönt att kunna komma billigt undan och låna saker men samtidigt så vill man ju inte låna saker i all evighet och vi skulle ändå behövt köpa en egen säng så småningom. Nu kollar vi istället på blocket efter en passande säng och jag hoppas vi kan hitta någon under veckan som får flytta hem till oss. Ska bli så mysigt att bädda upp och drömma sig bort om vem som kommer ligga där om ett par veckor.

Lördagen var rätt fartfylld faktiskt och mitt stackars bäcken sa ifrån så igår låg jag vilandes mest hela dagen vilket var skönt. I morse vaknade jag med träningsvärk eller mycket promenerande så den här veckan började också lugnt och skönt.

Ikväll ska vi gå på vår sista föräldrautbildning som kommer handla om igångsättning, tiden på BB och första tiden hemma. Det blir en spännande kväll eftersom att jag inte läst på nästan någonting om just de sakerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar